Långfärdscykling runt USA och delar av Kanada

Jag och min flickvän Linda ska ut på långfärdscykling. Vår expedition går ut på att cykla runt USA och delar av Kanada. Vi utgick från New York den 30 augusti 2009. Vi kommer inte att cykla under någon tidspress utan vårt mål är att cykla från start till mål. Men vi beräknar att resan tar omkring 12 månader. Under exepditionens gång kommer vi att bo i tält och laga vår egen mat.

Många undrar hur vi kom på att göra denna resa. Det hela bygger på att vi båda är väldigt äventyrslystna och att vi inte vill ut på någon vanlig charterresa. Idèn om denna expedition väcktes genom att vi sökte ett samband mellan naturupplevelser, äventyr och att göra något bra för miljön.

Jag (Martin) har tidigare erfarenhet av långfärdscykling. I Mars 2008 cyklade jag från Ulricehamn ner till Milano i Italien. Och nu har det gett mersmak.

Ni kan följa oss på våran blogg här på utsidan och våran hemsida www.bikeforfuture.se för att se mer bilder. Kommentera gärna!

Användarnamn: bikeforfuture

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Långfärdscykling, Navigering, Multisport, Paddling, Foto, Resor

2010-01-08

Hwy 1 Kalifornien

Nu sa har vi korsat USA och befinner oss en dag fran San Fransisco. Allt har flytit pa bra. Vi har hunnit med att ta en liten semester pa tre veckor fran cyklandet over jul. Vara syskon var har och halsade pa oss, vi hyrde en bil och gjorde en roadtrip pa 14 dagar till bla Sequia, grand canyon och Las Vegas.

Vi siktar nu mot att na Vancouver, Kanada i borjan av februari. Dar kommer vi formodligen att stanna och skaffa ett jobb under OS. Det ar planerna. :)

Folj oss dagligen pa varan blogg pa www.bikeforfuture.se

2010-01-08 10:36   thegedd
Skoj att se fotot. Var på exakt samma ställe 2003, känner igen bron i bilden. Och visst är Hwy 1 och vidare upp till Vancouver en fantastisk upplevelse, särskilt Redwood skogarna. Blir grymt sugen på att ge mig av igen.........trampa lugnt........

2010-01-09 09:58   JohannesJohansson
Kul jag åkte LA till SF fredag lördag förra veckan. fantaskrik väg med bilen. Men vad det måste har varit jobbigt för er med cyckel.

2010-01-09 10:14   brigas
Avlägset att se bilder på bara ben denna tid!
Vad tänker ni jobba med under OS?

Svar 2010-01-10 21:10   bikeforfuture
Ja det ar ganska sa varmt har an sa lange. Vi vet inte vad vi ska jobba med an, vi sdka borja soka efter jobb nar vi kommer lite narmare. Vi ta val i stort sett vilket jobb som helst.

2010-03-09 18:25   bettydaviseyes
Har du provat lepigen? Jag gick iallafall ner skitsnabbt med dem. Står att det inte finns några biverkningar heller på förpackningen. Funkade as bra med träningen också!

Kram betty

2010-04-09

Stulen cykel i Vancouver!

Pa Paskafton hande det som inte fick handa, en av vara cyklar blev stulna. Alla var hemma i huset och tjuven slog till mitt pa dagen. Han/hon klippte/sagade av laset och tog bara den ena cykeln sa formodligen var det en ensam tjuv.

Vi har forsokt hitta den pa alla slags vis utan framgang. Vi hoppas nu att det kommer att losa sig och att det kommer nagot bra ur detta. :)

2010-03-25

Tillbaka til New York igen!

Nu sa har vi varit i Vancouver, Kanada i ca 2 manader. Vi har jobbat hela tiden sedan vi kom hit. Martin pa en byggfirma och Linda pa ett Cafe. Vi Trivs valdigt bra har och kommer stanna till i bojan av maj.

Planerna framover ar att i maj aka till Alaska i ca 3 veckor pa semester for att prova pa lite fiske och friluftsliv. Sedan ar tanken att vi ska cykla tillbaka till New York City fran Vancouver i borjan av juni.

2009-10-26

Pa cykel i TEXAS!

Efter manga dagars trampande i Lousiana som sags ha de samsta vagarna i USA sa har vi kommit in i Texas. Det har ocksa antligen borjat bli lite kuperat och finare landskap an vad som gavs i Lousiana.

Vi befinner oss o Longview i NO Texas hos en aldra dam som har bjudit in oss ett par natter sa att vi kan ha vilodag imorn. De har bjudit ut oss pa en fiskrestaurant idag vilket var Valdigt gott.