Små och stora äventyr i hemlandet Norge och över hela världen

Jag drömmer ständigt om små och stora äventyr. Är glad i det mesta som har med friluftsliv, resor och äventyr att göra. Arbetar till vardags med på Skandinaviens ledande arrangör av expeditioner och äventyrsresor - Hvitserk.

Några av favoritturerna har gått till Japan, Nepal, Centralamerika, Ecuador, Malaysia, Svalbard och Kina. Bland de framtida resedrömmarna finns att upptäcka NordNorge, en lång skidtur och resor till vackra berg.

Skicka mig gärna ett mail om du vill ha resetips
maria.sellfors@hvitserk.se

Användarnamn: Maria S

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Turskidåkning, Mountainbike, Löpning, Utförsåkning, Resor

Mot Elbrus! Toppen av Europa

Om ett sommaräventyr i Kaukasus:
Vodka, päls och gråa kolosser till lägenhetsblock, det är vad många associerar med Ryssland. Att det finns grönskande berg täckta med blommor, mäktiga bergstoppar och pittoreska bergsbyar där invånarna gör sitt yttersta för att gästerna ska trivas är för många mindre bekant. Redan efter det korta stoppet i Moskva hinner vi konstatera att Ryssland är både vackert och fult på samma gång med de gråa betongklossarna till hus från kommunisttiden i kontrast till paradgatorna och det pampiga Röda torget.