Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Jag håller fast vid vanan!! Och har upptäckt SKAREN

Jag är riktigt stolt ska ni veta. Sedan i början av mars har jag i stort sett varje morgon börjat dagen med ca 1,5 timmar i skogen.I början var det att börja i nästan mörker och på Vitbergets topp mötas av soluppgången. nu är det att gå i i vårfåglarnas hysteriska gäldjeyttringar över ljusets och vårens återkomst, För några veckor sedan så hade vi en så bärande skare att den höll för till och med en sån som jag. Min arbetskamrat hade kört traktor på skaren så det kändes lungt . MEN att gå där på snön som man hade plumsat i hela denna vargavinter. Vilken upplevelse!! Sen den där känslan av att den finns ju bara där några ensatka mornar om år. Känsla av exklusivitet mitt i vardagen. Lätt som en plätt gick jag varhelst jag ville. Det var som jag blitvit mycket lättare och flög fram över snön. Sen har jag börjat jag räkna på hur många timmar jag tillbringar i skogen varje vecka och det blir ju ca 10 timmar. per vecka o då tänker jag att den här våren kankse jag ska hinna med att ta in att det är vår innan det blir sommar. Nu är det något av en förfall tid då snön är som en sörja så skogen har tillfälligt bytts ut mot att gå längs älven.Funkar men inget är som min skogsruna. Så för alla som kan vill jag rekomendera det här sättet att börja dagen.