Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Dödslavin på Manaslu och vännerna fucking dör

Högt ovan molnen. Där själens vingar kan flyga fritt. Där tankarna är lättänkta. Där man kan rocka med livet. Där är det så förfärligt farligt.

Tidigt igår morse svepte en lavin in över camp tre på ca 7 000 meters höjd på 8156 meter höga Manaslu i Nepal. Många dog. Två av dem var mina vänner.

The girl doesn't give a shit och bara kör!

Nu har jag varit hemma en månad. Från Pakistan och min första resa till ett 8000-metersberg. En resa då jag aldrig kom över baslägerhöjd. Valde att avstå att ens försöka då jag uppfattade de yttre förhållandena alltför farliga i år.

Och hur känns det då?

Skycamping in Stockholm is the shit! INTERVJU

Jag hade ett gäng möten i Stockholm förra veckan och tänkte att jag skulle bo flott och tältade på toppen av Hamarbybacken tre nätter. Min polare och Sveriges goaste äventyrare Pierre Näsman kom med bullar och filmkamera!!

The Skycamper har landat!

Hallå, Anneli här, hemma från Pakistan! Jag vet inte i vilken ände jag ska börja, vilken sommar, vilken sjuheslikes jäkla sommar!!! Den roligaste sommaren i hela mitt liv, och aldrig har en resa förändrat mig som människa så mycket som den här. Detta trots att jag inte kom en endaste meter över baslägerhöjd. Utan tvekan, den som har roligast vinner!

Min 8000 metersutrustning #1

Okeeeej då!!! Jag är ju inte så förtjust i att skriva om utrustning. Anledningen till det är att det finns lite negativa bitar med att skriva om utrustning. En är att man kan få för sig att om man har de där grejerna så fixar man det här, man köper grejerna och tror att man är redo. Så attans galet.

För det första är utrustningsvalen helt anpassade efter mina förutsättningar, dvs. att jag har amputerat sex fingrar och bara har två små stumpar på ena handen. Jag har t.ex. ytterst få isyxor att välja mellan som jag kan hålla om huvudet med min lilla hand, jag måste ju välja en av de jag kan hålla. Har man fler fingrar har man fler isyxor att välja på.