Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Professionell uteliggare

Jag sitter på internetcafe i Kashgar i västra Kina, vid gränsen till istan-länderna och försöker samla ihop mig till att fixa en tågbiljett till Peking. Det går så där. Jag har mest slickat mina sår, fingrar och ansikte var lite väl väderbitna. Jag rent av hoppade till när jag såg mig i spegeln när jag kom in på toaletten på hotellrummet. Mörkt pepparkaksbrun med stora krackeleringar över både näsan och munnen. Som tur var har jag väldigt bra läkekött i arvegodset så jag kan nog snart fokusera på den där tågbiljetten.

Topptaltning pa Muztagh Ata!!!

Ja, då har jag och Muztagh Ata, isbergens fader, haft en sommarromans.

Solen strålade över oss nästan konstant när jag i 13 dagar kämpade mig uppför hans rygg. Det blev en blåsig natt på toppen men sen kunde jag ge mig ner i samma solgass. Det blev 3 natter over 7 000 m och efter natten på toppen, min GPS visade 7 516 m, var jag som alldeles förlamad i kroppen av svaghet så det var nära nog jobbigare ner än upp. 2 dagar behövde jag för att ta mig ner.

Muztagh Ata - here I come again!!

Då är det dags! På lördag åker jag och packningen till Kina på värstingtur. Jag har en dejt med Muztagh Ata, isbergens fader. Vi ska försöka lämna varandra som vänner. Förra året gick vi skilda vägar. Jag är redo att sträcka fram handen, faktiskt hela min famn. Vi du ha mig så är jag din. I alla fall för en sommarromans.

Full ös med expeditionsmaten!

Herreguuud vad pinaler överallt!!!!

Annelis superoxidantchokladkakor är klara, ärtor på tork i ugnen, torkad broccoli som packas, torkat kött och ägg och ja hjälp vad grejer!! Köket hålls minutiöst rent, maten ligger sen i högar på golvet i sovrummet innan den ska packas ner i tunnan.

Att sno andras äventyr

Jag fick en fråga - Varför berättar du om dina planerade äventyr - är du inte rädd att någon ska sno dina idéer?

Äventyr på "hög nivå" handlar mycket om att vara först och bäst och högst och snabbast osv. Det är genom att vara "värst" på något vänster som man kan få medial uppmärksamhet, och i sin tur få sponsorer osv. Vill man vara "värst" på sin grej så är det ju klokt att inte berätta vad man ska göra, för då kan ju någon helt enkelt sno idén och hinna före. Så det är ingen obefogad fråga.