Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

The girl doesn't give a shit och bara kör!

Nu har jag varit hemma en månad. Från Pakistan och min första resa till ett 8000-metersberg. En resa då jag aldrig kom över baslägerhöjd. Valde att avstå att ens försöka då jag uppfattade de yttre förhållandena alltför farliga i år.

Och hur känns det då?

Skycamping in Stockholm is the shit! INTERVJU

Jag hade ett gäng möten i Stockholm förra veckan och tänkte att jag skulle bo flott och tältade på toppen av Hamarbybacken tre nätter. Min polare och Sveriges goaste äventyrare Pierre Näsman kom med bullar och filmkamera!!

The Skycamper har landat!

Hallå, Anneli här, hemma från Pakistan! Jag vet inte i vilken ände jag ska börja, vilken sommar, vilken sjuheslikes jäkla sommar!!! Den roligaste sommaren i hela mitt liv, och aldrig har en resa förändrat mig som människa så mycket som den här. Detta trots att jag inte kom en endaste meter över baslägerhöjd. Utan tvekan, den som har roligast vinner!

Livet, världen och 8000 meter

Nu äntligen, äntligen, äntligen är det dags. Herregud.

På torsdag morgon bär det av. Först till Berlin där jag gör stan över dan, hoppar sen på ett nattflyg till Abu Dhabi i Förenade Arabemiratet för att göra även den stan över dan och sen ytterligare ett nattflyg till Islamabad i Pakistan. En natt i Islamabad där jag ska få sova på en fixartjommes kontor vad nu det innebär, för att sen hoppa på en flera dagar lång bussresa upp i bergen.

Tre veckor innan avfärd till 8000 m

Jag försöker ju skriva om det här med att äventyr ur ett lite bredare perspektiv. Om min resa att bli äventyrare på heltid. Vad det innebär, ur ett back stage-perspektiv. Dessutom vill jag vara mig själv i det här. Ni vet, man ska ha en välputsad och glad och ja, som vi säger i Göteborg, käck, yta utåt publiken. Och hurtig och fräsch. Piggelin och Duracell. Ord för dagen.

Ibland är jag som en flipperboll som studsar runt i livet och har störtkul. Ibland i lite mer sans och balans i tempot och ibland i stilla meditation. Behagligt. Men inte jämt. Och jag vill skriva om hela äventyrsresan. För att ge er en verklig bild. Hur jag är. Vem jag är. Extremtältaren som tältar alldeles ensam uppe i himlen.