Bloggar > Annelibloggen

Annelibloggen

Livets äventyr

Hur man minskar risken att bli höjdsjuk

Jag får ofta frågor om hur jag vågar gå ensam med tanke på höjdsjuka. Mitt svar på det är att i stort sett alla som jag träffat som har varit allvarligt sjuka av höjden har gått alldeles för fort och ... Läs mer.. 8

Filmsnutt från topptältningen på Muztagh Ata

Jag har fått en del förfrågningar om bilder från toppen. Jag har många bilder men roligast är väl den här lilla filmsnutten. Det är ju på gränsen att man kan lägga ut den, men okej, jag får väl bjuda ... Läs mer.. 3

Stenarna lever igen

Jag sprang milen här hemma häromdagen. Tänk att en runda man har sprungit så många gånger kan bli så vacker - bara för att man kommit ihåg vad som är viktigt. Jag sprang vilse ett tag. Där i ... Läs mer.. 2

Anneli siktar back to basic

Det har känts konstigt på sista tiden. Något som är fel. Något jag inte trivs med. Efter mitt blogginlägg igår om ifrågasättandet av mitt världsrekord skrev Adventureblaze den här kommentaren: "Det ... Läs mer.. 8

Världsrekordet ifrågasatt av svensk toppäventyrare

Jag fick ett mejl där en svensk toppäventyrare ifrågasatte mitt claimade världsrekord i topptältning i alpin stil. Han undrade om det var "alpin stil”, - enligt hans och andra erfarna och meriterade ... Läs mer.. 5