Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

2011-02-20

Annelis äventyrsönskelista

Tankarna kring äventyren och vad jag längtar efter växlar över tid - så här ser det ut 2011.

Jag skulle ju skriva om mat nästa gång men jag väntar på en grej som jag vill fota och ta med så det kommer nog i veckan. Eftersom jag fyller år idag så klämmer jag in en värstingönskelista så länge.

Här är lite idéer om vad som skulle kunna vara kul projekt och som väl har övergått till planeringsstadiet. Tyvärr har det dessutom börjat bli värstingbudget på turerna så vi får se hur det går. Så här ser det i alla fall ut. Inget är hugget i sten!!

Cho Oyu, världens 6:e högsta berg. Solo och i alpin stil. Först gå mot toppen och om det vill sig ett försök att tälta på toppen.

Topptältning på Elbrus

Sydpolen. Solo och utan support. Funderar lite på hur turen ska gå till men gärna något värsting över det hela, t.ex. korsa tvärs över hela Sydpolen. Ibland får jag lite funderingar kring vad som skulle behövas för att palla en övervintring.

Ödslighetsträning för att palla ensamheten på Sydpolen

1000 km genom fjällkedjan på sommaren till fots i ”alpin stil”, dvs på en packning och ingen shopping eller depåer utmed vägen. Jag har gjort ett försök men det blev totalfiasko då jag fick en svår allergireaktion av enorma mängder insektsbett och fick flygas ut med fjällräddningen redan första natten. På’t igen!

Maraton de Sables. Ett väldigt svettigt lopp i Sahara som går över 6-7 dagar där dagsetapperna tillsammans är 243 km.

Treriksröset till Smygehuk. Jag är väldigt nyfiken på vilken tid jag behöver för att ta mig till fots från Treriksröset till Smygehuk.

Skylt vid Smygehuk

100 armhävningar. Och så kämpar jag med mina 100 armhävningar men det ska väl snart vara i hamn!
Tillägg 2013: Jag kom till 72 sen kom livet imellan. På't igen!  =:)

Heja, heja, heja!!!

Alternativa armhävningar - grymmejobbigt!

------------------------------------------------
Här har ni min engelska facebooksida.
Här är min privata svenska facebook, där går det bra att följa mig.
Och här har ni min hemsida.
------------------------------------------------

2011-02-20 10:16   thegedd
Alltid inspirerande att läsa vad du skriver. Har själv idagsläget fulla skallen med idéer om olika äventyr....får se vad det blir av det hela....

2011-02-20 16:48   OBD
Grattis på födelsedagen!
Lycka till med din äventyrsönskelista. Med den tågan du har, så är jag övertygad att du kommer att realisera flera av äventyren på din lista.

2011-02-21 06:21   peter1969
Härlig lista.
1000-kilometaren och Treriksröset-Smygehuk skulle jag gärna testa själv. Dom andra grejerna får du gärna behålla, dom är definitivt inte för mig!

2011-02-21 12:44   äventyrssugen
Kunde det inte ha varit hundra "normala" armhävningar åtminstone. Jag får nog sluta läsa dina inlägg. Jag blir så knäckt varje gång;-)

Och så ett fyrfalligt Heja! förståss.

Svar 2011-02-21 12:51   Anneli Wester
Jojojo, - det är 100 normala armhävningar jag vill göra!!! Bilden är bara från ett träningspass där jag försöker öka tyngden.

2011-03-01 20:02   plaskdaja
De va ambitiösa mål Annelie.

Mitt mål är att dra upp en kilosöring i Byxtjärn...

2011-03-07 08:11   Magnus H
Kul :-) Det finns sa mycket man vill gora...

2016-06-08

SYRIA will rise again! Del 3

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen för att hjälpa till med de syriska flyktingarna.

Gömde ju alldeles bort att göra klart det här! Här kommer del 3 från syriska gränsen tidigare i år. Skulle åkt dit igen häromveckan, biljett var köpt och allt, men var tvungen att ställa in. Nästa vecka blir det en sväng tillbaka till Nepal. Men här är tredje del en av resan till syriska gränsen tidigare i år. Jag är i Reyhanli precis vid syriska gränsen, vid den gränsövergång där flest flyktingar lämnat Syrien.

Jag gör som de andra delarna, lägger in mina Facebookinlägg och bilder. Välkomna att följa mig där, länk längst ner i inlägget. Det är lite mer live-känsla och väldigt mycket mer respons och liv där.

Här är del 1 och här del 2 för er som vill ta det från början.

2016-02-02

SYRIA will rise again! Del 2

Den turk-syriska gränsstationen precis utanför stan är om jag förstått det rätt den gränsstation där flest flyktingar tagit sig ut ur Syrien. De flesta tar sig vidare. En del stannar här. Startar ett nytt liv.

2016-01-16

SYRIA will rise again! Del 1

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen och bloggar på plats!

Packar. Minipackning. Det blev inte ens 5 kilo. Och hälften behöver jag egentligen inte. Funderar på att köra micropackning och slänga ut den halvan.