Blogginlägg

Väster om de stora sjöarna (3)

Den 9 augusti skrev jag i dagboken: ”Åter en morgon med sol och dagg i gräset. Vårt vandringsväder har varit osannolikt behagligt och bra.” Och så var det. Regnkläderna hade bara varit på en dryg ... Läs mer.. 11

En taklös natt i vildsvinsskogen

Jag har gjort det åtskilliga gånger men det var många år sedan - avstått från tält eller vindskydd när jag sovit ute. När jag nyligen läste vad Niklas skrev i sin blogg insåg jag att någonting ... Läs mer.. 6

Nytt ryggsäcksinlägg!

Våren 2020 renoverade jag ytterligare en ryggsäck åt en kompis. Det blev inte så många bilder tagna men däremot spelade jag in en video om den. Så det här inlägget blir lite annorlunda: klicka på ... Läs mer.. 1

Expeditionsförberedelser: Vinterlöpning

Hur går det med din Runt Skåne löpning? frågade en läsare häromdagen.   Förra veckan återupptog jag utmaningen. Jag sprang från Skillinge till Simrishamn. Blev en halvmara. Stormigt, underbart ... Läs mer..

Kebnekaise runt - del 1

Dag 1 (2020-08-07) - Avfärd från Stockholm Vi möts alla fyra i vår tågkupé en kvart innan tåget ska lämna perrongen. Det är Gluttarn, Vegmil, brorsan och jag. Det är varmt, svetten börjar rinna längs ... Läs mer..

Expedition Grönland 2008: Qanaaq till Cape Jessup

Jag korsade Grönland med bruten rygg. Aftonbladetrubrik från den 10 juni 2010. Hela gårdagen var en enda lång Grönlandsexpeditionsdag. En underbar dag som gav mycket energi i dessa dystra tider. ... Läs mer..

Kebnekaise runt - del 2

Dag 4 (2020-08-10) – Till Kebnekaise fjällstation och vidare upp på Duolpagorni Klockan ringer redan vid 07.00. Gäspande packar vi ihop våra saker. Min frukost består av tunnbröd med mjukost. De ... Läs mer..

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Fowwes blogg

Fjällvandringar, naturupplevelser och friluftstankar.