Blogginlägg

Sök

Sida: Första Föreg. 1 ... 143 144 145 146 147 148 Nästa Sista

Glömde min själ...

Fyra semesterveckor är slut. Idag har jag varit på jobbet igen. Kroppen har varit där i alla fall. Själen följde visst inte med hem. Var blev den kvar nån stans? Har den fallit på knä i backen ... Läs mer..

Geocaching

Inte ett paddeltag denna helgen: slarvigt. Men vi har lekt lite geocaching i alla fall. Vid Hovs Hallar. Fint!   Vid Dagshög. För er som inte vet vad geocaching är så kan man väl kalla det ... Läs mer.. 1

Presentation & första inlägg på min blogg

Hej,  Nu har jag startat min blogg på Utsidan. Förut hade jag en blogg på annat ställe på Internet men jag stängde av den pga tidbrist samt kände mig splittrad över att ha olika ställen att skriva ... Läs mer..

Iter Lapponicum

300 år sen Carl Linnéus-Carl von Linné- föddes, 275 år sen han gjorde sin lappländska resa. Så vitt jag vet var han i Lappland bara en gång. 30 år sen, drygt, jag reste till Lappland första gången, ... Läs mer.. 1

Runt Pårtemassivet och till Luottolako

Äntligen har jag varit där uppe på stenslätten oh sett alla vackra berg och glaciärer runtomkring! Ända sen jag var liten har det där konstiga och smått löjliga namnet Luottolako funnits i mitt ... Läs mer.. 2

Ett inlägg med mer innehåll än Linda Skugge

Jag läste att Linda Skugge har återvänt som bloggare. Inte i Expressen, utan nu i Amelia. Men hon har visst smygbloggat i tidningen Mama. Där man kan läsa hennes senaste matkvitto. Hmmm. Då tycker ... Läs mer..

Back in business...

Så var man tillbaks i staden igen då efter en skön semester i Dalarna och Hälsingland, och en veckas fiske/paddling nedför Råstoätno (reseberättelse och bilder kommer). Ja varför bor man in Stockholm ... Läs mer.. 1

Sol!

Äntligen en dag med solsken! När hände det sist? Förra måndan och tisdan, då svettades jag ombord på bussar och tåg på väg hem från fjällvandringen. Då sken solen. Nu skiner den igen då kan jag inte ... Läs mer..

Att närma sig fjällen II

Över Sareks narionalpark får man inte flyga. Men om man flyger rätt högt är det tillåtet... Över Padjelanta nationalpark får man gärna flyga, landa också! Det verkar vara rätt många som tar sej till ... Läs mer.. 5

Att närma sig fjällen

Att närma sig fjällen med båt var mer än en resa,det var något av en ritual.Man färdades långsamt fick tid att tänka  när fjällen dök upp som hägringar vid horisontenUr Okända fjäll av Tore ... Läs mer..

Premiär!

Alla andra bloggar ju... Då kan väl jag också! Får se vart det tar vägen! Nyss hemkomen från två veckors vandring i Padjelanta och fortfarande semester kvar, kanske jag hinner komma igång lite. Tänk ... Läs mer.. 1

Kajak men ingen kajakplats...

I måndags slog jag till på en kajak! En Point 65 XP. En otrolig lycka infann sig att äntligen sjäv få ha en, att kunna åka ut och paddla efter jobbet. Skärgårdslycka. Frihet. Men.Den fick stanna kvar ... Läs mer.. 1

Tur i Tarradalen och runt Vuoka

Tarradalen och över Vuoka-Kungsleden.070722-24       Det En kortare tur med fiske.  Söndag.  Båtskjuts av gamle far till Bobäcken.   Soligt och varmt,måttligt myggigt.   Lätta packningar;jag var ... Läs mer.. 1

Äntligen är det sommar!

Väl sent,men nu är den här. 27-28C idag på dagen,22 nu på kvällen 22.00. sitter i bersån med ett glas rött,fontänen porlar,Härligt! Haft privilegiet av korta arbetsdagar,så jag har simmat i sjön på ... Läs mer..

Första fjällturen sommaren 2007 Stalo-Vaimok-Kvikkjokk

Fjälltur Staloluokta-Kvikkjokk över Vaimok 2007   Flyg från Kvikkjokk till Stalo. Något betänksam över hur mycket snö och is som låg kvar. Det var varmt i luften. Sommar och fint i Stalo och på vägen ... Läs mer..

Bökeskär

Paddlade en sväng borta i blekinge i helgen! Skönt att komma ut lite fredag till söndag. En natt på Tobisaflöten och en på Bökeskär. Bilderna är från Bökeskär, en fin liten ö precis söder om ... Läs mer..

En skön helg i Kvikkjokk

Vi lånade min pappas och mammas stuga utanför Kvikkjokk i helgen.Syfte:transportera ner trasig bil utan att beställa bärgning. Jag,Håkan och gammelhunden Solo. Soligt och fint väder på fredag ... Läs mer..

Fjälltur Ruotesvagge och Rapadalen 2006

2006-07-24-2006-07-28.     Akka-Aktse genom Routesvagge och Rapadalen.     Jag och Håkan fick skjuts  av Erling till vägskälet mot Ritsem.Buss och sedan båt till Änonjalme. Strålande vackert ... Läs mer..

Fjälltursdagbok Pastavagge mot Suorva

Rapport från min senaste solotur som skulle blivit Pastavagge mot Suorva men blev lite annorlunda Fredag 13/7 Bil till Saltoluokta,mycket vägarbete. Båten över kostade 100kr. Hade min lätta ... Läs mer.. 3

Vill du ta över min start i Fjällräven Classic?

...ja, foten sätter helt klart stopp för årets vända i Fjällräven Classic. I år var målet under 24 timmar, men inte med en svullen fot. Om det är någon som vill ta över min start, så varsågod! Ta ... Läs mer.. 1

Paddla i åska,internetabstinens,Zen-löpning,viktnördande och första dag på jobbet

Åter på arbetet efter 4 lediga veckor,ännu mycket lugnt här vilket känns bra,mjukstart. Vår laddare till internet-grejen tålde inte vara utan ström utan avled i vanlig ordning,grav ... Läs mer..

Innebandyklubba till salu.

Nu lägger jag innebandyklubban på hyllan. Helt klart. Fy fan för att stuka foten. :) Ja, ni som läst de andra inläggen vet ju att jag stukade foten ett par dagar före avfärd till fjällen. HUr som ... Läs mer..

Tekniska och kunskapsmässiga förhinder

Här sitter jag och tvingas tjuvhålla på vandringsberättelser och bilder pga min brister i datorhatering,men nån gång lär jag väl få in dom.Försökt få till det hela gårdagkvällen men inte.. Fortsatt ... Läs mer..

provblogg

Så ska jag prova blogga och inte bara skriva på utsidans forum.Sista fredagen denna semestermånad.Hunnit ut på några fjällturer,men i helgen blir jag nog hemma,rätt regnigt väder. En simtur i sjön på ... Läs mer..

Fint väääääääääääder...

...och jag sitter inomhus och arbetar. Första arbetsdagen efter semestern. Inkorgen svämmar över och från fönstret ser jag folk som paddlar kajak i Klara sjö. Läs mer..

Slut på semestern och första bloggpubliceringen

I morgon börjas det igen. Jobb, jobb, jobb. Fyra veckors semester gick i ett rasande tempo. Snart är det dock slut på löneslaveriet för en tid. Två terminer på Stockholms universitet ska bli ett ... Läs mer..

En blogg till

Va kul! Nu kan man ju blogga här med... Har precis kommit hem efter en finfin paddeltur i ålands skärgård. Läs mer.. 1
Sida: Första Föreg. 1 ... 143 144 145 146 147 148 Nästa Sista

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här