Blogginlägg

Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 143 Nästa Sista

Tre dagar, tre vänner och tre berg

Här följer en återblick från en kort tur till Kebnekaise med några vänner Augusti 2014. 140801 Efter bilkörning från Umeå och lunchbesök hos Hugos i Kiruna ankom vi Nikkaluokta vid 16-tiden och ... Läs mer..

Senja - En weekend

Vad ska vi göra, hur är vädret, vart ska vi åka? De vanliga frågeställningarna som rabblas under morgonen dagen innan man blir ledig. Vi skriver ned alternativen för att sakta men säkert komma fram ... Läs mer.. 2

Ny expedition på gång. eventuellt

Jag måste säga att den här tiden är svår. Mycket svår. Det händer väldigt mycket nu som påverkar livet framöver och ibland vet jag inte hur jag skall hantera allt. Så jag kan bara göra som jag gjort ... Läs mer.. 1

Decemberjakt 2017 - En nykläckt jakttjejs tankar

Vi tar bilen till jaktmarken strax utanför norra Stockholm. Väl där möter resten av jaktlaget upp. Det är kallt, runt nollan när vi kliver ur bilen. Det ryker ur min mun när jag andas och jag drar ... Läs mer.. 2

Diverse småturer och friluftsliv i vardagen

Jag har drömt att jag en visa skulle sjunga om alla själarnas fasor, alla himlarnas ljus om när jag all världen ser dansa och gunga och darra i dåraktigt rus. Jag har drömt att när alla stjärnor ... Läs mer.. 3

Paddla Tyresö Runt - 23 km genom många sjöar och åar

Jag håller på och uppdaterar min webb men alla äventyr jag gjort genom åren. Just nu håller jag på och fyller på med paddlingar i Sverige. Nytt är en paddeltur jag själv hittat på som jag ... Läs mer..

På sjukhuset i Köpenhamn

Till sist hamnade vi i Köpenhamn. Så den första operationen gick bra! Jag kan bara konstatera läkare och sjuksköterskor, så bra det går på alla nivåer. I allt eländet, så var detta rätta platsen att ... Läs mer..

Muddus - en vintertur

Fem dagar vid månadsskiftet februari-mars skidade jag i södra delen av Muddus nationalpark, med start i Sarkavare i sydöst. Temperaturen hade legat ordentligt lågt i ett par veckor, men såg ut att ... Läs mer.. 7

Olika turer i närområdet.

Jag har mest delat bilder. Men nu tänker jag skriva lite med. Det här med uteliv är så många olika saker. Själv har jag flera olika förhållanden till att vistas ute. Ibland är det mitt jobb. Ibland ... Läs mer.. 4

Ljusare dagar i norr.

Nu börjar ljuset komma åter. Man märker att dagarna blir längre. Hundarna har fått vila ett par dagar men till helgen bär det åter ut på tur för dem. Tog för ett par dagar sedan en 7 mil lång tur upp ... Läs mer..

Ågelsjön i vinterskrud

Det är något speciellt att gå på is. Och det är inte varje år som man kan vandra på isen i mars. Igår, lördag, vandrade vi runt vandrings- och klätterparadiset Ågelsjön, runt sjön fast på isen. Och ... Läs mer..

Födelsedag på Kuglhorn

Fler bilder finns på http://outdoorsouls.se/blog/ 26 Februari, ett datum som för oss båda innebär något speciellt eftersom det är VÅR födelsedag. Den här gången var det den 25:e respektive 26:e ... Läs mer..

Kvinnlig äventyrs inspiration

De sista sidorna av den 364 sidor innehållsrika ”Space below my feet” (1961) är till ända och jag kan inte sluta fascineras av denna fantastiska kvinna bakom boken, Gwen Moffat, en av världens första ... Läs mer.. 2

En natt i vindskydd

Så tycks även Lund ha fått en smula vinter. Det har varit dåligt med det tidigare. Så sent som igår var det barmark så långt ögat nådde. Den lilla snö som kom för länge sedan var borta och nästan ... Läs mer.. 8

Paddling på Nittälven

Kristi Himmelfärdshelgen för några år sedan paddlade jag Nittälven vilken är den bästa paddelleden jag hittills paddlat trots många hinder längs vägen som nedfallna träd, vass och ris. Under färden ... Läs mer.. 4

Turskidor i Stockholm och på fjället

Jag har åkt väldigt mycket turskidor både i Stockholm och på fjället. Det går faktiskt lika bra att åka skidor i skogarna här i Stockholm där jag bor som ute på fjället. Det är bara den egna ... Läs mer..

En tur på fem mil med hundspann.

Tog en dagstur upp på lågfjällsplatån med hundarna. Nu börjar jag köra hundarna västerut så de blir vana vid vägen även om det blåst lite. Här gäller det att följa kryssen. Under snön finns en botten ... Läs mer.. 1

Stetind the movie

Läs mer om besöket i tidigare inlägg!  https://vimeo.com/255766359 Läs mer..

Stetind - Ett vinterbesök

Ännu en dag, och ännu en gång där målet med dagen framförallt är att komma hem, men där sekundära förhoppningen är att stå på vårt favoritberg Stetind. Denna gången ett vinterbesök, som vi gjort ... Läs mer..

Vintertur i sagolikt ljus

Jag har längtat ut i naturen  och idag blev det äntligen av. En dagstur i Glotternskogarna! Och vilken dag det blev! Det var ca -5 grader kallt, himlen var ibland alldeles blå och ibland alldeles vit ... Läs mer.. 3

Vandring i Chamonix - Lac Blanc

Här kommer lite bilder från en vandring som jag gjort i Chamonix. Jag har vandrad väldigt mycket i alperna och verkligen älskar den dramatiska naturen. Vandringen håller sig runt 2400 möh och är ... Läs mer..

Snö Snö Snö

Nu är det tungt före! Som tur är har det blåst en del och min förhoppning ä att snö ytan uppe till fjälls hårdnar åt en del. Men det kommer hela tiden med nysnö. Så mycket puder har vi nog aldrig ... Läs mer..

Vandring i Tyresta Nationalpark

Jag har vandrat alla vandringsleder som finns i Tyresta Nationalpark och håller för fullt på och uppdaterar min hemsida med alla vandringsleder. Starten vid parkeringen i Åva...... Tyresta ... Läs mer..

Är du intresserad av långfärdsskridskor?

Jag har skrivit en blogg om när jag, sambo, min dotter och mina bonusar åkte långfärdsskridskor på "vår sjö" Norrviken i Sollentuna. Norrviken är känt för sin skridsko is och här finns också ... Läs mer..

Att bygga sin egen pilbåge - Äventyr med barn

Att göra en egen pilbåge är spännande och roligt. Sixten 9 år (2018) hade aldrig tidigare byggt sin egen pilbåge så då tyckte jag det var på tiden att han fick lära sig lite enkelt hur man kan ... Läs mer..

Spansdalen

Medan vi för tillfället är strandade hemma i Abisko då bilen valt att strejka i de stränga minusgraderna passar vi på att skriva lite om isklättermeckat Spansdalen. Bilderna är från en ledig dag i ... Läs mer..

Kallt och mycket snö.

Det har kommit en hel del snö sista veckan. Måste kämpa för att hålla slädhunds spåren öppna. Hundarna behöver komma ut och träna. Ska sanningen fram så behöver jag själv komma ut! Man blir lite ... Läs mer..
Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 143 Nästa Sista

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här

Populära etiketter

Bloggar

Vandringstjejen med passion för jakt

Älskar allt som har med friluftsliv att göra. Just nu håller jag på att studera för att ta jägarexamen. Har vandrat nästan alla stora vandringsleder ...