Kajaksport kapell som går sönder.........

Hej alla kajak freak på utsidan.
Jag har problem med kajaksport kapellen jag är inne på mitt tredje kapell nu.
Problemet är tyget på nedre delen som släpper i limnigen mot det undre tyget.
Det resulterar i att det yttre tyget går sönder efter ett tag.
Swima sport har genast ordnat ett nytt kapell till mej utan kostnad tack och lov.
Eventuellt är dom senaste kapellen förstärkta men det visar sej väl.
ÄR det jag som har otur eller är det fler som har samma problem?.

Delaminerar

Har själv 2 Kajaksportkapell (det står North Shore på dem men vill minnas att det är Kajaksport som tillverkar dem) till min Buccaneer som delaminerat, dvs den täta beläggningen på insidan släpper från yttertyget. I mitt fall har de inte gått sönder (ännu) och kapellet håller tätt (den vattentäta beläggningen är mycket seg och stark) men det är ju lite orovarslande. Har dessa kapell som reserv. Det ena är 5 år gammalt och det andra något nyare och jag vet inte hur länge de är tänkta att hålla. Tycker annars att K-sports kapell är bra med god, tight, passform. Kanske har delamineringen något att göra med att kapellet sitter så spännt runt sittbrunnen. Väven töjs ut och delaminerar. Inte vet jag. Sedan ett år tillbaka använder jag ett neoprenkapell (Knoydart) som fungerar mycket bra.

Mvh/Hans

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips