KAP-Arctic, priser och inköpsställen

KAP-Arctic kan köpas direkt från KAP:

Gunnar Finn
Linnéstigen 11
981 31 Kiruna
Tel: 0980-12840
Fax: 0980-13590

Följande priser gäller för 2001:

KAP-Arctic med Trangia 25-3 1200 :-
KAP-Arctic med Trangia 25-7 1325 :-
KAP-Arctic fotogentillsats (exkl Trangiakök) 975:-
Reservdelssats 85:-

Alla priser är inkl moms men exl frakt och postförskottsavgift.

Det är möljigt att det finns andra inköpsställen, t ex i Stockholm. Är det någon som känner till det?

MVH

Peter Ask

Sportkompaniet i Stockholm

säljer också KAP. Det är inte alltid de har några i lager men vad jag vet så tar de fortfarande hem köket.
Ligger på Kungsgatan nere vid Vasagatan eller rättare sagt...

Sportkompaniet Tip-Top AB
Kungsg. 68, 111 22 STOCKHOLM
Tel 08-21 26 40, 08-21 26 50
Fax 08-14 97 58

/H

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag vet absolut INGET om butiken Sportkompaniet Tip-Top Ab. Men namnet ger ju verkligen rysningar, verkar inte vara någon vidare marknadsföring.

Ähum

Kan väl inte annat än hålla med om att namnet kanske inte är "toppen" men det är annars en riktigt bra butik. Bra sortiment och, som jag tycker, kompetenta och vettiga människor som jobbar där. Kallar det själv för Sportkompaniet, det klingar lite bättre. Bättre marknadsföring än nöjda kunder kan de nog inte få.
/H

Håller med Henrik. Namnet kanske låter lite märkligt men samtidigt kan man undra över ifall inte vissa andra låter överdrivet å andra sidan (Naturkompaniet, fd Friluftsmagasinet, Fjällskog/Uppsala etc), som om namnet vore en garanti att de var "bättre" än Anderssons Sport i Byhåla.

Själv så tycker jag att samtliga är bra butiker på sitt sätt, har handlat hos samtliga, inte Anderssons Sport i Byhåla :). Och Sportkompaniet ska definitivt inte betraktas som "kusinen från landet" bara för att namnet inte klingar lika storvulet. I mitt tycke kunnig personal och ett bra utbud. Förutom de "vanliga" märkena som ALLA andra säljer så har man kunnat hitta tex Helsport, Lafuma, Norröna (innan dagens "pop" status), enda (?) försäljaren av Klättermusen i Stockholm under en lång tid, lika så första (?) butiken som sålde Tierra i Stockholm innan de öppnade egna butiker.

Så visst kan man säga att de hållit sig framme......

/mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips