McKinley-tält

säljs ju av Intersport. Jag vet att det är budgettält och jag är nöjd med mitt Hilleberg. Men finns det någon som har erfarenhet eller tycker något om McKinley? Undrar mest över modellerna Manitu och Denali.

Manitu ser ut som Nammatj GT men är det inte.

Vi var två personer som gick en tio dagars vandring i Schweiz förra sommaren. Under denna vandring använde vi oss av McKinley Manitu. Detta tält är till planlösning nästan identiskt med mitt Hilleberg Nammatj GT men är långt ifrån lika praktiskt och lätthanterligt. Nu var väl inte vädrets makter på sitt sämsta humör under vår färd, det var bara en natt det regnade och åskade, men då var det inte kul. I princip allt hade blivit blött innan vi fått upp tältet om det inte vore för våra ryggsäckar och regnkläder. Det tog ca 10 minuter att få upp tältet till skillnad mot hillebergs 4-5. Som "campingtält" under vackra väderförhållanden är det dock alldeles tillräckligt. Men varför köpa ett McKinley när du har ett Hilleberg.

/Johan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är inte till mig...

utan det är min syster som var intresserad av ett lite billigare tält än Hilleberg och Helsport. Hon har som tur är, enligt vad du säger, bestämt sig för ett annat alternativ. Det blev ett Berganstält! Ryggsäckarna är ju bra men tälten har jag ingen aning om. Hoppas i varje fall att det är bättre än McKinley. Nå´n som vet nå´t om Berganstälten?

Borde kanske starta en ny tråd...
Tack för svaret!
/H

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips