• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar / Göteborg

Hej,

startar en egen tråd "Friluftssinglar" för Göteborg med omnejd.

Finns det interesse för en liten vandring på söndag, 19:nde November i Göteborgstrakten? (Väderprognosen pekar uppåt mot söndagen iallafall).

Lite olika förslag:
- Vättlefjäll
- en bit av Bohusleden (kanske den som vi inte tog vid förra vandringen i Oktober)

Hör av dej, så samordna vi detta.

/Malte.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kan kanske hänga på. Det beror på hyr mycket jag får packat på lördagen. Det är flyttdags snart.

Sträckan verkar bra också. Då kan jag ju gå hem till Kallebäck.

Plan!

Hej,

hittills är det sammanlagt fyra personer som (kanske!) har anmält intresse. Vädret ser hyfsat OK ut för imorgon, så här kommer planen:

10.45 Tåg - Göteborg C (Läge 14) till Lindome C
(Tåget går mot Kungsbacka)
11.07 Bus 763 - Lindome C till Annestorpsvägen
(Bussen går mot Inseros)
11.13 Hållplats Annestorpsvägen, Mölndal

Ta med matsäck och lite regnkläder (för säkerhets skull).

Säg gärna till om du deltar.

/Malte.

Inställt pga inställt tågtrafik

Hej,

så här blev det: Jag fick ställa in eftersom jag aldrig
nådde fram till startpunkten...

Kom aldrig längra än till Centralstationen respektive Lisebergs hållplats. Ovannämda tåg blev instäld pga signalfel och föreslagna alternativet att ta vändande tåg vid Liseberg fungerade inte heller. Efter att det hade tagit mej en timme insåg jag att det var bäst att planera om.

Hoppas att ingen väntade vid startplatsen...

/Malte.

Kanske lika bra då att jag stannade hemma och fyllde bananlådor. Jag hade ju suttit på samma tåg om jag följt med. Men var det nån som gick så hade de nog fint väder :)

jag tänkte bara skriva något här så att jag kan få epost bevakning...

Jo jag är sugen om det blir något mera

sunderlux; sa:
Kanske lika bra då att jag stannade hemma och fyllde bananlådor. Jag hade ju suttit på samma tåg om jag följt med. Men var det nån som gick så hade de nog fint väder :)
Det är väl bara att gratulera isåfall. Nu är det inte fint väder... :(

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips