• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gubbgruppen

Tjena.

Tänkte vi kunde starta en gubbgrupp här på Utsidan.
Det behövs som motvikt till all feminism som smugit sig in i vårt samhälle.
Själv är jag en gubbe på 40 år som är karl i mitt eget hus (i alla fall när jag är på jobbet). Hemma är jag däremot en riktig toffel som alla ni andra. Tycker det är dax vi drar ut till skogs någon gång om året (om vi lyckas smyga ifrån frugan) och dricker bärs, wiskey och käkar Bullens pilsnerkorv och inte minst diskuterar hur vi ska komma undan blöjbyten, dammsuga och annat kvinnogöra. Kanske kan vi bjuda in Al Bundy från No mams club som föreläsare. Bara för Mamutarna dött ut betyder det inte att allt Papputgöra försvunnit.

Hoppas det finns fler i samma situation som jag.

Låt oss förena oss, Stiffmeistern

Väl mött o skogen.
 
Har nog lite svårt att tänka mig delta i en gubb-grupp som leds av någon som kan tänka sig skriva följande i Utsidans forum:
"Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".
Stiffe"

Däremot skulle det vara intressant att ha såväl åsiktsutbyte som någon fysisk aktivitet tillsammans med män (inte gubbar och absolut inte grabbar) i alla åldrar som ser sina fruar/fästmör/sambor som någonting mer än något man måste fly ifrån.

Feministen(?) HåkanF
 
MAJJEN; sa:
Har nog lite svårt att tänka mig delta i en gubb-grupp som leds av någon som kan tänka sig skriva följande i Utsidans forum:
"Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".
Stiffe"

Däremot skulle det vara intressant att ha såväl åsiktsutbyte som någon fysisk aktivitet tillsammans med män (inte gubbar och absolut inte grabbar) i alla åldrar som ser sina fruar/fästmör/sambor som någonting mer än något man måste fly ifrån.

Feministen(?) HåkanF

jag åker nog hellre ut i skogen med en stiffe som drömmer om bankade bävrar än en totalt kastrerad feminist..

Humanisten (!) Patric
 
-PaTRiC-; sa:
MAJJEN; sa:
Har nog lite svårt att tänka mig delta i en gubb-grupp som leds av någon som kan tänka sig skriva följande i Utsidans forum:
"Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".
Stiffe"

Däremot skulle det vara intressant att ha såväl åsiktsutbyte som någon fysisk aktivitet tillsammans med män (inte gubbar och absolut inte grabbar) i alla åldrar som ser sina fruar/fästmör/sambor som någonting mer än något man måste fly ifrån.

Feministen(?) HåkanF

jag åker nog hellre ut i skogen med en stiffe som drömmer om bankade bävrar än en totalt kastrerad feminist..

Humanisten (!) Patric

Varför tror en del att man måste säga så korkade saker som "banka bäver" för att man ska vara karl?



ps. Känns talesättet mycket snack och lite verkstad bekant? ds.
 
öringen; sa:
Varför tror en del att man måste säga så korkade saker som "banka bäver" för att man ska vara karl?

ps. Känns talesättet mycket snack och lite verkstad bekant? ds.

nu säger inte jag att det där "banka bäver" inlägget var det mest optimala men genrellt sätt verkar "stiffe" rätt avslappnad till skillnad från många andra här. jag är innerligt trött på dessa manliga kastrater som hävdar att de är femenister och sedan misshandlar dom sina barn i frustration över samhället, det ät så fult att vara en riktig karl i dagens samhälle, alla måste vara könslösa mesar utan åsiker..
 
...det ät så fult att vara en riktig karl i dagens samhälle, alla måste vara könslösa mesar utan åsiker..
Jag antar att detta är ett ”humoristiskt” inlägg fyllt av ironi, men jag svarar ändå med allvar.

Problemet är att vad som räknas som ”riktig” karl inte är samma för alla.
Jag ser mig som en riktig man/karl, just för att jag byter blöjor, dammsuger och vet namnet på alla barn på mina barns dagis.
En karl skall ju kunna skydda och ta hand om sin familj/kvinna och då räcker det inte att snusa, supa sig full framför Tvn och låta käringen ta hand om ungarna.

Självklart har jag lagom mängd av mer traditionella manskarakteristika, sådant som knivärr (då räknar jag ej självförvållade), bruten näsa, fångat en gädda på över tio kg och så vidare, och så vidare...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.