Macintoshkompatibilitet

Enligt pressmeddelande den 26 juni kommer Garmins olika enheter att göras kompatibla med Macintosh.

Min fråga: Kan man rimligen utgå ifrån att om jag köper t ex en 60CSX nu, det kommer att gå att uppgradera operativsystem, Fri pro och Mapsource så att jag kan använda dessa i min Macintosh senare?

Hälsningar
Anders
 
Bra fråga!

Hejsan,

Jag har samma fundering som du eftersom jag har MapSource i min Windows-dator som jag fick med när jag köpte Vista Cx. Undrar hur Garmin har tänkt sig att fixa för de mac-användare. Jag har ingen aning. Jag har iBook som jag använder på resande fot så frågan är också intressant för mig.

Jonas
 
Om du har Tiger installerat så kan du ju köra Bootcamp eller dylikt. Onödigt struligt, men det kan ju funka tills Garmin får tummen ur.
 
Citat:
By the end of 2006, Garmin intends to have made all its popular hardware and software applications Mac OS X compatible.

Sedan brukar de flesta utvecklingsprojekt ta längre tid än man tänkt sig, så än är det nog för tidigt att förvänta sig något.

Per
 
Det finns ett meddelande från 27/6

http://www.garmin.com/pressroom/corporate/062706.html

Garmin® Provides Update on Mac Compatibility
OLATHE, KS/June 27, 2006 — Garmin today announced an update on the launch of its application support for Mac OS X version 10.4 "Tiger." The company’s Training Center software is now expected to be compatible with Mac OS X version 10.4 "Tiger” by the end of 2006. Also at that time, we will announce the expected completion date for Garmin’s other hardware and software applications. We thank the Mac community for their support, understanding and patience as we work through these unanticipated delays, and we look forward to providing Mac users with direct support for their Garmin products.

Hälsningar
Anders
 
Re: Det finns ett meddelande från 27/6

anders.b.k; sa:
http://www.garmin.com/pressroom/corporate/062706.html

Garmin® Provides Update on Mac Compatibility
OLATHE, KS/June 27, 2006 — Garmin today announced an update on the launch of its application support for Mac OS X version 10.4 "Tiger." The company’s Training Center software is now expected to be compatible with Mac OS X version 10.4 "Tiger” by the end of 2006. Also at that time, we will announce the expected completion date for Garmin’s other hardware and software applications. We thank the Mac community for their support, understanding and patience as we work through these unanticipated delays, and we look forward to providing Mac users with direct support for their Garmin products.

Hälsningar
Anders


Ah, jag tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant. "Våren 2006" blev plötsligt "slutet av 2006". Undrar vad "slutet av 2006" kommer att bli?
 
Van att vänta

zanoii; sa:
Ah, jag tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant. "Våren 2006" blev plötsligt "slutet av 2006". Undrar vad "slutet av 2006" kommer att bli?


Det finns företag som är rejält mycket sämre än Garmin på att leverera.

OT:

Vi köpte i digitalkamerans barndom en Polaroid digitalkamera på jobbet för 30 000 SEK + moms. Så bestämde någon i företagsledningen att vi (hela företaget) skulle byta operativsystem från Windows 3.11 till Windows NT4.
Eftersom det råkade vara jag som just då var i behov av kameran, så ringde jag till Polaroid i Sverige som vi köpt kameran av. Om 3 veckor skulle det finnas drivrutiner för Windows NT4. Efter 3 veckor ringde jag Polaroid igen, men dom var lite försenade med drivrutinerna.
Efter kanske 6 månader blev man helt enkelt bortkoppland när man ringde Polaroid och ville prata med någon om drivrutiner för Windows NT4.

Återstod att maila och faxa tillverkaren, men inget svar.

Efter kanske ett halvår "fick" jag en ”tillfällig” lösning i form av en dator med dualboot (2 operativsystem). Denna ”tillfälliga” lösning varade i några år tills arbetsgivaren köpte en ny digitalkamera. Det blev ingen Polaroid denna gång, och vi är flera som efter detta aldrig skulle komma på tanken att köpa något med texten Polaroid på.

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge.

Per
 
Re: Van att vänta

Brune; sa:
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge.

Precis vad jag brukar säga. :)

För tillfället är jag otroligt irriterad över webbutiker som fuskar med lagerstatus för att få in beställningar, dvs säger att nåt finns i lager fast det är restnoterat. Till exempel Aspidshop och Itbutikken.
 
Re: Re: Det finns ett meddelande från 27/6

Ah, jag tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant. "Våren 2006" blev plötsligt "slutet av 2006". Undrar vad "slutet av 2006" kommer att bli?

Skit! Då blir det Boot Camp för min del då...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.