Test av GPS PDAs

Den utmärkta brittiska datortidskriften PC PRO har i sitt nyutkomna augustinummer ett relativt utförligt test av PDA:er med GPS. Jag har (hör och häpna!) inte läst igenom det ännu eftersom det (hör och häpna ännu mer!!) fanns annat att läsa som var mer angeläget. Och dessutom kanske jag kollar in lite VM-fotboll i kväll. (Nu har ni väl häpnat till ordentligt.)

Tyvärr finns ingen Garmin med. Man tycker väl att iQue är för gammal, eller också inte tillräckligt mycket PDA. Alla testade apparater utom en har enligt faktatabellen SIRFstarIII-chip.

Som vinnare utser man Fujitsu Siemens LOOX N520. Jag kanske återkommer med en kommentar senare.

AndersLj

Augusti ?

Har augustinumret kommit redan nu ? Juninumret av Scientific American kom till kiosken idag.

Per

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nu är det halvlek, så jag kan svara. Visst, det har kommit, jag har ju köpt det!

Det här med utgivningstidpunkt är en rätt intressant sak som man kan diskutera mycket. Men jag kan hålla med om att det är rätt tidigt. PC PRO har brukat komma mycket senare till Sverige.

Jag har någon gång registrat mig på deras websida, så jag får meddelanden och nyhetsbrev. Numret började säljas i England 22 juni, så visst är det tidigt. Kanske förbättrade distributionsrutiner inom Europa.

AndersLj

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips