Ny version för 60CSx

Nu finns 2.60 versionen för GPS software (Sirf-programmet??)

Installeras med WebUpdater.

Nån som vet vad som är ändrat (tänkte först skriva rättat, men...)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Han har väl läst mitt inlägg, då. SiRF-firmware med versionsnummer över 2.58 fungerar även om man har passerat en tunnel. Jag har inte testat i en 60CSX, har ingen sån, med det fungerar bra i StreetPilot c550, som också har SiRF, och som också led av tunnelproblemet tidigare.
Min har förvisso version 131.43, men den är ekvivalent med 2.58.

Anders

Versionsnummer

Ni pratar om 2.90 från 1:a juni va´? Eller är det nån annan programvara det handlar om.

Mvh
Pa

Nej, det finns (minst?) två programvaror i en 60CSx. Den med versionsnummer 2.90 är, om jag har förstått det rätt, applikationsprogramvaran med alla användarfunktioner som att visa kartor på skärmen, navigera osv, medan den nya med versionsnummer 2.60 är SiRF-Firmware som används för att koda av satellitsignalerna.
(Tror det funkar ungefär så. Rätta mig gärna om jag har fel, någon)

Om du redan har version 2.90 på applikationsprogramvaran kan du köra WebUpdater en gång till så frågar den om du vill uppdatera till senaste SiRF Firmware.

//Andreas

Det verkar som om min 60CSx klarar vägtunnlarna runt Stockholm med v 2.60.
Är det ngn som vet om/var Garmin publicerar uppdateringshistorik för Sirf firmware?
Mvh, Johan

Finns ännu fler ibland

Vissa modeller har ännu fler programvaror. StreetPilot c550 visar fem olika program, med sina respektive versioner, på skärmen. Då har ändå inte PLD någon egen version att visa, även om den också uppdateras.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips