Vad har hänt med priset??

Pricerunner anger att de två billigaste försäljarna ligger på straxt över 2000 kr. Därefter är det ett glapp på YTTERLIGARE 2000 kr till de övriga i listan! Jag måste ha gått vilse i verkligheten... Om detta visar sig stämma så har jag ju faktiskt råd med den GPS jag vill ha!
/Rilleman, din nödraket i bensindimman!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Tbh.se svarar att priset faktiskt stämmer, i deras fall runt 2000 kr, och att anledningen är att modellen kommer att utgå ur Garmins sortiment. De har dock tyvärt ingen bekräftad leverans för tillfället.
/R.J.

För den som har svårt att förstå vad det är Richard är så upphetsad över så gäller det förmodligen eTrex Vista C som nu verkar reas ut till ett väldigt bra pris av vissa åf. Kolla Pricerunner!

Prexis just så är det! Jag beklagar att jag varit otydlig men jag blev bara så överraskad.

Det verkar som om anledningen till prisraset är att en hel bunt handhållna modeller nu ska ersättas av uppdaterade "x"-modeller (ex.vis Vista Cx). Skilnaden är att de nya modellerna har bättre antenn/mottagning, slot för minneskort och i vissa fall uppdaterade baskartor. På utländska websidor anges att de nya modellerna blir tillgängliga i början av januari -06.

Liten uppföljning.

Idag, ett dygn efter att jag noterat prisskilnaderna, har ingen av de handlare som låg runt 2000 kr produkten listad på sina websidor. En handlare blev nästan 2000 kr dyrare över natten(!). Jag vill inte vara konspiratorisk i onödan men kan inte hjälpa att jag "anar ugglor som får kläder"... Vad hände egentligen??
/R.J.

Tumbleweed; sa:
Idag, ett dygn efter att jag noterat prisskilnaderna, har ingen av de handlare som låg runt 2000 kr produkten listad på sina websidor. En handlare blev nästan 2000 kr dyrare över natten(!). Jag vill inte vara konspiratorisk i onödan men kan inte hjälpa att jag "anar ugglor som får kläder"... Vad hände egentligen??
Det som låter mest sannolikt för mig är att Sportmanship (eller någon annan grossist) såg att de hade lite för för många Vista C i lager för att hinna bli av med dem innan de nya modellerna släpps och sänkte därför priset kraftigt. De återförsäljare som sänkte sitt pris i samma mån fick snabbt väldigt många beställningar och måste sedan höja priset/alternativt ta bort varan eftersom de billiga enheterna tog slut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips