Vandringsdagbok: Nikkaluokta - Keb - Vakkotavare

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
Vet inte om jag har något fel i mina inställningar men jag får inte fram några foton i Mozilla men däremot fungerar det i Internet Explorer.

Jag har sett det också, när jag testade sidorna, men kan inte begripa vad det beror på. HTML-koden är den enklaste tänkbara. Jag skall gräva vidare lite och se om jag hittar någon lösning...

Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.

Fredrik Öhman; sa:
Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.

Tack!

Vi gick i Grövelsjön (upp till Hävlingen från Ryvang och tillbaka via Fosksjöarna) förra året, dvs när killarna var 12 och 9, men inget innan dess. Alla har dock blivit riktigt bitna av fjällvandring, så det blir säkert fler turer de närmaste åren. Fiske är ett annat stort intresse, och det går ju bra att kombinera, som bekant!

Fredrik Öhman; sa:

Instämmer verkligt inspirerande sidor och man blir sugen på att gå er tur då bilderna visar på vackra scenerier samtidigt som Kungsleden borde vara en lagom utmaning för en familj med barn i eran ålder. Varför gick ni söderut?

Vi har varit på baslägertur 1 vecka i Trollheimen i norska fjällen söder om Trondheim när yngsta dottern var 4,5 år. Gick inte längre än ett par km med henne men härlig semester.

I somras när barnen var 7 8 och 10 var vi en dryg vecka i Alperna och vandrade dagsturer. Väl varmt och lite segt att få alla och gå i samma takt men gav tydlig mersmak.

Thure

thureb; sa:
Fredrik Öhman; sa:

Instämmer verkligt inspirerande sidor och man blir sugen på att gå er tur då bilderna visar på vackra scenerier samtidigt som Kungsleden borde vara en lagom utmaning för en familj med barn i eran ålder. Varför gick ni söderut?

Vi har varit på baslägertur 1 vecka i Trollheimen i norska fjällen söder om Trondheim när yngsta dottern var 4,5 år. Gick inte längre än ett par km med henne men härlig semester.

I somras när barnen var 7 8 och 10 var vi en dryg vecka i Alperna och vandrade dagsturer. Väl varmt och lite segt att få alla och gå i samma takt men gav tydlig mersmak.

Thure

Hej Thure,
Kul att du gillade dagboken. Vi gick söderut eftersom vi ville sluta nere i Gällivare (via buss från Vakkotavare). Min fru har släktingar där. Vi sparade Abisko till en annan sommar. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips