Nån fler GPS60CS som gett upp?

Har en 60CS som intye är jättemycket använd. Har dock använt den till större delen när jag paddlat, och på senare tid i en hållare på fördäck eftersom den ska vara vattentät.

Igår fick jag inte igång den först; öppnade batteriluckan, vred lite på batterierna och då hoppade den igång. Fick dock ingen mottagning alls, trots bra placering på sjöstrand och klar himmel.

Har provat idag igen, samma resultat. Antar att det bara är att reklamera.
Läste också i nån tråd att det gick att skicka till Garmin i England oavsett inköpsställe (Aspidshop), ak maila och kolla vad de kräver - jag antar att jag behöver styrka inköpsdatum.
 
Min 60c hade problem att hitta satelliter en gång förra sommaren.

Den där rutan med dålig satellitmottagning kom upp, jag testade "fortsätt söka" men inget hände.
Nästa gång rutan kom upp så valde jag "ny plats". Det tog ca 15-20 min innan första satelliten var hittad (då hade jag redan börjat planera min reklamation). Sen kom de andra ganska snabbt.

Jag var ca 1 mil från det ställe jag hade använt gps:n veckan innan. Jag har ingen aning om vad som strulade...

/OLA
 
Ja,jag har min Aspidköpta GPSMAP60CS just nu hos Garmin England.
Jag kontaktade dom per e-post och förklarade felet och fick omgående deras postadress.
 
Hör med Sportsmanship (generalagenten) - jag hade samma problem, men fick hjälp med en knappkombination (minns inte vilken) som nollstälde apparaten, sen funkade det fint igen.

/Per
 
Garmin Europe Ltd
Unit 5, The Quadrangle
Abbey Park Industrial Estate
Romsey, Hampshire SO15 9DL
Storbritannien

techsupp.europe@garmin.com

Vill du prata med någon har de telefon +44 1794-51 99 44. Fråga efter Neil Stevens. Han har tagit över efter Tony Broad, som Service Manager.
Fast häromdagen höll de på att kånka över hela serviceavdelningen till nya lokaler, tvärs över parkeringplatsen bakom huset, så det är ganska rörigt där just nu. Vänta några dagar, så de har hunnit ikapp det som blev hängande under tiden.

Anders
 
Har man inte haft batterier i så kan det ta bra stund innan man öht får in någon satellit. Det kan även gå segt då man flyttat sig ett antal mil. "Ny plats automatiskt" funkar då bäst i min Garmin (76C).
Säkert självklart för många men någon kan slipper skicka sin leksak på reklamation i onödan.
/ola
[Ändrat av dexecupen 2005-05-07 kl 12:28]
 
Jag hade liknande problem när den legat länge utan batterier. Den hade då tappat tiden, fel tid och fel datum. Efter att jag ställt in detta fungerade den. Kanske måste tiden vara ungefär rätt för att den ska leta efter rätt sateliter?
 
Ja, det är riktigt. Om den inte vet vad klockan är, ungefär, kan den heller inte räkna ut vilka satelliter som borde finnas på himlen. En automatiskt sökning från början är då enklast att göra (och bäst).

Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.