Garmin 76CS vs. 60CS. Råd önskas!!

Ska köpa ny GPS och står i valet mellan Garmin 76CS & 60CS.

Är det någon som kan ge mig råd beträffande dessa??

Tack på förhand.

76 CS flyter och har mer minne. 60 CS är lite mindre att hålla i handen.

Knappar över eller under displayen är en smaksak. Titta i börsen, så hittar du nog svaret där.

Anders

Om skillnaden i flytkraft och mninne inte spelar roll så är det enbart en fråga om känsla i handen. 76-modellen är lättare att sköta med en hand tror jag. det har inte vederlagts av ett par veckors användande.

För att 60SC ska vara svår att använda med en hand måste man bokstavligen ha tummen mitt i handen.
/Per

Så bra. Då kan inte enhändthet användas som urvalskriterium heller. Vilken är coolast?

Det blir inte Aftonbladet kontra Expressen utan snarare Kvällsposten och Expressen

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips