Sopat i Götet 3 april

Jag kan ju inte tala för hela Göteborg utan endast den sträcka jag åkte idag.

Odinsplatsen - Centralen - Operan Förutom att det är väldigt svårt att ta sig från centralstationen till operan utan att åka på den mycket trafikerade leden västerut var här inga problem.

Operan - Järntorget Ok sopat.

Järntorget - Järnbrott Ok sopat. Då åkte jag genom slottskogen, såg ut som om det var grus på cyckelbanan mellan Linneplatsen och spårvagnshållplatsen Botaniska.

Järnbrott - K-Rauta Sträckan var mycket dåligt sopad. Smala cyckelspår att hjälpligt rulla fram på. Hade ju gått att åka på vägen men mycket bilar där.

K-Rauta - McDonalds Sträckan var ok att åka på. Grus ligger kvar, dock finns det bra med plats för åkning.

McDonalds - Åby/Mölndalsvägen I mölndals kommun var det exemplariskt sopat. Fin åkning.

Mölndalsvägen - Lana/Ica Maxi Hela mölndalsvägen i Mölndal var myckat bra.

Lana - Svenska mässan Mölndalsvägen i Göteborgs kommun var däremot en katastrof, tjockt lager grus och mycket smala spår att åka i. Jag åkte på vägen utanför Maxi, bort utefter ån på östra sidan bort till baksidan Liseberg. Den vägen var inte så trafikerad, sopad var den men asfalten är stundtals mycket knaglig.

Svenska Mässan - Ullevi Utefter cyckelvägen brevid ån var det sopat och helt ok.

Sedan slutade min tur vid odinsplatsen ungefär, 1 tim 40 min ca.

Jag återkommer med ny rapport efter nästa försök på sträckan.

/J
 
Tack för inlägget. Precis vad jag behövde höra. Kanske skulle testa sina stavar som man fick i julklapp. Nu kan man ju inte ens skylla på grus och dåligt väder.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PepperKeenan Sopat i GBG II Inlines 2
humbug Sopat i Gbg Inlines 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.