Mountainbike leder i Sthlm

Halloj,

undrar om någon vet var man kan få tag på kartor som visar mountainbike leder i Hellas, på Lovön samt Järvafältet. Visst, man kan åka dit och leta osv men det vore kul att kunna se mer i detalj hur alla dessa stigar hänger ihop. På tex Lovön (Mälaröarna) finns det en hel del leder men jag skulle vilja se exakt hur de går. Finns det kartor eller ännu bättre några websidor där man kan hitta dessa??

TACK!!

/Björn

Det finns en 1:10 000 karta över Nackareservatet som är bra. Går att köpa i Hellas.

Bimbobikers har info på sin sajt vilka leder som är bra.

Sök på tidigare trådar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Stigar i Stockholm

Vad jag vet finns det bara en markerad MTB-specifik stig i Stockholmsområdet och det är SAMS-spåret i Rudan i Haninge.

Sen har säkert cykelklubbarna stigar som de använder som träningsstigar, men jag har inte hört att dessa skulle vara uppmärkta. Jag vet till exempel att Järfälla CK har några stigar som de kallar sina träningsstigar i Kallhällstrakten.

En del andra ställen att åka kan du hitta här:
http://www.happymtb.org/forum/rides/

Där finns en del kartor men det bästa är nog att skaffa riktiga kartor och bara använda kartorna på sidan som vägledning.

Det kommer med stor sannolikhet att märkas upp en stig i Ursviksområdet i Solna-Sundbyberg. Förhoppningsvis blir det gjort under våren. Vill man veta mer eller vill hjälpa till med arbetet kan man skicka ett mail till cyklaiursvik@happymtb.org

Bjornd; sa:
undrar om någon vet var man kan få tag på kartor som visar mountainbike leder i Hellas, på Lovön samt Järvafältet.

Särskilda MTB-leder är sällsynta. De bästa kartorna för MTB är orienteringskartor, på dessa återfinns alla småstigar som är roliga att hoja, här finns förteckningar http://www.orientering.se/t2.asp?p=82848 kartorna bl a den som Michael nämner, Karthuset eller vad det heter på Kungsgatan har ett stort lager du kan botanisera i.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips