Snö nära Uppsala????!?!?!

Hej,

Vill åka längskidor, men det funkar inte så bra i det nerregnade gräset som omringar Uppsala. Vart skall jag ta mig för att få lite snö???

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaren!

Skidtunnel i Stockholm? Låter intressant?

Tack för tipset med Orsa. Det känns lite långt att åka bara för att köra över dagen dock, men jag ska fundera på det. Om regnet fortsätter så är det stor risk att jag beger mig dit...

Hej!

Högbo bruk (utanför Sandviken) har åkbara skidspår på konstsnö.

Hälsningar,
Rickard

http://www.sandviken.se/kulturfriti...uk/skidakning.4.195dd5bf9174c73697fff617.html

"9/1 09.00
Spårinformation
2.5 km spåret är förlängt till 3,7 km har rikligt med konstsnö.
Spåret är preparerat för både klassisk och fri stil.
Det prepareras dagligen vid behov och oftast på morgonen/förmiddagen.
OBS: Spåret är åkbart trots tövädret men det är blött i spåret och lite sladdrigt i utförsbackarna. fristilsdelen av spåret är bra.
2,5 km spårets förlängning är på delar av 4 km spåret och skidstadion. Detta ger en förlängning på 1,2km till att bli totalt 3,7km.
Övriga spår, elljusspåren 4, 5 och 7.5 km och dagspåren 10 och 15 km samt skogsbilvägarna är ej åkbara pga snöbrist."

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips