Kurs?

Är nybörjare på kajaker (har endast hyrt ett par timmar då och då) men skulle vilja komma igång! Problemet är bara att de flesta nybörjarkurser redan varit (i maj, då jag inte hade tid) och de är dessutom rätt så dyra...Min fråga är då: Räcker det med 1 timme med privat instruktör för att komma igång. Eller kanske det bara är att lära sig själv? Man får många hyrtimmar för vad en kurs kostar...Min målsättning är att paddla i rent motionssyfte, i platta vatten...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Duracellkaninen; sa:
men du klarar dig bra på egen hand. Den som varit på kurs kan ju tipsa om vad man lär sig.
Nja... Jo... Om man vill utnyttja muskelna i en effektiv och uthållig rörelse för plattvatten så är det inte fel att prata med erfararna motions/tävlingspaddlare som kan se vad man gör för fel (gå en kurs, liksom). En teknik vars erfarenhet inte bara är överkurs i fors och på havet...

http://www.kanot.com/ finns säkert en möjlighet att hitta en klubb nära dig som glatt introducerar under rimligt ordnade former.

Patric

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips