Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skåne län står det i din profil. Har du varit på Outside i Malmö? De är nog de enda i Malmö/Lund som inte tillhör Naturkompani-sfären, m fl större kedjor, som kan tänkas ha Meindl.
Tackar för svaret. Jodå, jag kollade hos Outside, men tyckte de låg lite för högt i pris. Det är inga problem för mig att köpa från andra ställen i Sverige dock, även om södra regionen vore smidigast. Jag är rädd att jag har tömt ut alternativen här nere som du sa.
Med tanke på att du bor i Skåne så är mitt tips att åka över till Köpenhamn för när jag köpte mina Meindl där för ett par år sedan så var de betydligt billigare. Jag fick själv tipset av en försäljare i Tierra butiken i Malmö
Mattias, du tog bort inlägget om Globetrotter. Observera följande om Globetrotter:
Für EU-Länder gilt /.../Rücksendungen gehen zu Lasten des Kunden! (Du betalar ev returfrakt) /.../ Für einige Länder müssen wir einen besonderen Umrechnungsfaktor ansetzen, da dort extra Steuern und Zollkosten anfallen (För en del länder har de en speciell omräkningsfaktor för att kompensera för skatt och tullkostnader, dvs de räknar euron till 9,8 kr istf knappa 9,2 kr pga svensk moms (tysk moms är bara 16%)!)
/.../Nachnahmegebühren werden von den örtlichen Poststellen festgelegt und können sich jederzeit ändern! Svenska Postens avgifter anses medföra en avgift på 15,52 Euro och portot är 15,75 Euro.
Mina tyskakunskaper ligger och skräpar långt bak i huvudet, så jag blev osäker på vad det egentligen betydde. Tackar och bockar för klarttexten, Håkan. Blir som sagt inte så billigt, och med tanke på bökigheten med garantiärenden och dylikt blir nog ett köp i Sverige bäst.
Flytta till Tyskland? Ölen och korven gillar jag, men skulle sakna kroppkakorna. Finns ju iofs Knödel...
[Ändrat av MLind 2004-05-18 kl 15:23]
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ...
25 år. Ett kvartssekel har passerat sedan jag senast stod på toppen av Kilimanjaro. Bestigningen ingick i en åttamånaders vandring genom Massajland ...
1 kommentar