Marin

Tror att de används som bojsänke. Därav namnet. (förlåt!)

Marin är väl ett billighetsmärke som Logan, Pinewood m fl. Kolla den här diskussionen, en del av tankegångarna är säkert applicerbara på Marin oxå!

/Håkan

[Edit: Snyggade till länken lite!]
[Ändrat av Håkan K 2004-05-13 kl 14:53]
 
Jag har en NailTrail sedan ett par år tillbaka, och den funkar bra till min nivå dvs 1-2 timmars effektiv körning per vecka. Jag använde den inte till x-trem downhill precis, men i relativt seriös terräng utanför stigarna. Klart prisvärt alternativ då de ligger runt 800-1000 USD.

Kolla: http://www.marinbikes.com/html/spec_04_nail.html
 
Kan varmt rekommendera Marin!

Min har rullat ca 70 000km på alla möjliga udda platser runtom i världen, ibland tungt lastad och i oländig terräng.
Modellen jag kört med är en prototyp av Team, som egentligen är mycket lik Marin Pine Mountain.

Att det skulle vara en "billighetscykel" är absolut inte sant, snarare tvärtom, de har fått mycket beröm för att tillverka några av världens bästa stålramar.

Marin Bear Valley var under många år en budgetvariant för många långcyklister och jag anser att man får mycket cykel för pengarna med det alternativet.

Har ingen koll på hur många modeller som finns på den svenska marknaden just nu, men Cykelnetto är den enda som tar in cyklarna i dagsläget vad jag vet.

Hmmm, insåg just att jag skrev på MTB-forumet och att frågan troligtvis inte gällde långcykling.
Nåja, på hemmaplan åker pakethållarna, de tyngre hjulseten och resten av långfärdsutrustningen av och hojen funkar bra även för det den egentligen är avsedd för.

[Ändrat av ¤Corax¤ 2004-05-13 kl 23:01]
 
Marin gör bra cyklar

Håkan K; sa:
Marin är väl ett billighetsmärke som Logan, Pinewood m fl. Kolla den här diskussionen, en del av tankegångarna är säkert applicerbara på Marin oxå!

/Håkan
Att jämföra Marin med Logan är som att jämföra en SAAB och en Volvo med en gammal Skoda som välter i 30 knyck.

Marin gör kvalitetscyklar som är fullt jämförbara med andra kvalitetscyklar typ Scott, Cannondale, Giant, Kona, Specialized....

Som någon nämnde så har Marin kannonfina stålramar. Jag cyklar själv på en Marin Team Issue från 1994. Still going strong. Titta närmare på recensionerna på http://www.mtbr.com om du tvivlar.

/Niklas
 
Jag har en Pine Mountain från -94 som fortfarande används flitigt. Nästan alla delar förutom ram och styre är numera utbytta pga de har blivit utslitna. Detta indikerar att ramen är av bra kvalitet.

Marin gör bland de bästa och lättaste stålramarna i världen. Kika även på deras sajt http://www.marinbikes.com
 
Bra

Har för närvarande två Marin-cyklar, och är nöjd med båda. En är en Pine Mountain som jag byggt om lite till touringcykel (fungerar numera mest som draglok till cykelkärran där min dotter sitter). Det andra är en Indian Fire Trail som jag kört med i skogen sedan 1999.

Marin är visst inte så "inne" nuför tiden, men jag tror aldrig det varit något fel på cyklarna.

Peter
 
Studentbudgeten 1996 medgav ett inköp av en Palisades Trail. 2002 blev det en Juniper Trail. Mycket nöjd med båda hojjarna. Den sista köpte jag av Cykelnetto. Bra firma att ha att göra med.

Finns väl endel "märken" som lätt förväxlas med Marin, typ Marvil, Maril och vad det nu heter, kanske nått sånt som hänt?
 
Re: Re: Marin gör bra cyklar

Jag tror du misstar "fina" Marin med cyklar som snyltar på namnet, såsom Marvil, Maril, Marvin och så vidare...

Marin är inget annat än kvalitetscyklar.

/Mattias

Håkan K; sa:
niking; sa:
Håkan K; sa:
Marin är väl ett billighetsmärke som Logan, Pinewood m fl. Kolla den här diskussionen, en del av tankegångarna är säkert applicerbara på Marin oxå!

/Håkan
Att jämföra Marin med Logan är som att jämföra en SAAB och en Volvo med en gammal Skoda som välter i 30 knyck.
Ja, ni har nog rätt!

/Håkan
 
Har själv en Marin Bearlake. Som är lite ombyggd med ny dämpframgaffel och nya fälgar plus lite annat. Har snart haft den i tio år och den fungerar allldeles utmärkt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jockeapa Marin heldämpade? Mountainbike 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.