Var uppbringa mobiltelefonknappar

Jag har köpt en ny GPS och tänker sy en ny väska till denna. När jag gjorde min nuvarande väska (se bilden)så köpte jag mobiltelefonknapparna på Clas Ohlson och /eller Biltema, men där finns de ej längre. Jag vill gärna använda mobiltelefonknappar på min nya väska, dels för att kunna använda hållaren (fästet på ryggsäcken i nederkanten på bilden) som jag redan har, och för att även vid andra tillfällen kunna ha GPSen hängande i som svångremmen som brukligt med en mobiltelefon.

Då jag ej vill dissekera min nuvarande väska (tänker låta den ingå vid försäljningen av min Garmin 12CX) så behöver få tag i nya mobiltelefonknappar. Var finns dessa att uppbringa ?. Ju större plastyta desto bättre, de 2 jag använt är uppenbarligen olika stora.

gps_faste.jpg

Även andra tips lösningar/ fästen mottagens tacksamt.

// Per Brune

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej Per,

Det verkar svårt att finna de runda knapparna, men det verkar som det finns bra grejor här:

http://www.theclip.com/store/catalog/Ultra-Swivel-Belt-Clip-Combinations-p-1-c-266.html

Dock måste man hitta något verktyg att kunna klämma fast dessa vad det ser ut som stålknappar. Skulle man hitta det så verkar det ju klart som en proffsig lösning. Dock vet jag inte "standard" storleken på dessa knappar vilket kan ställa till ytterligare problem.
Någon som vet vad för bra verktyg man kan använda för att klämma fast sånna här? Finns det standard storleks vertyg eller vad gäller?

Jag är också inne på att eventuellt använda Krusells multiadapt system som har hållare för cykel, och diverse möjliga lösningar. Men frågan är om dessa passar varandra.

Har mailat med krusell och deras lösning idag för multiadapt om det inte redan finns på en väska, är att sätta fast med dubbelhäftande tejp, vilket inte känns helt övertygande.
Se deras multiadapt:
http://www.krusell.se/category.php?s=2&prodGrp=8

Alternativs skulle man kunna köpa någon av deras SonyEricsson väskor tex till K700 som verkar bra gjord med även en öppning på baksidan där man ev skulle kunna klämma fast pckabel eller liknande om man gjorde viss modifikation.

Jadu jag vet inte, kanske skulle man köpa sig en av deras väskor och disikera, dvs använda det man vill ha.

Din lösning med två knappar gillar jag, men funkar det på fästen där man måste snurra apparaten 180 grader för att få loss den?

Vi får klura vidare, tips är välkomna.
Man tycker det borde finnas sy intresserade forum där man syr sig sina egna mobilväskor och liknande men jag har inte hittat någon info om dessa.

Mvh Pher

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips