Cykelkärra

Hej!

Jag skulle vilja ha tag på lite information om cykelkärror för barn.
- Vilka olika märken finns det, vilka för och nackdelar finns det?
- Är det nån som sett ett test av cykelkärror nånstans?
- Hur gamla bör barnen vara innan man kan sätta dem i en cykelkärra?

Tack för hjälpen!

Lotta
 
Kolla in Pressbyrån

Jag var på pressbyrån och där fanns en Tysk cykeltidning med test av cykelkärror för barn.

Eller gå in på http://www.bobtrailers.com, dom är dyra men verkar bra. Alltför många kärror verkar alldeles för tunga.

Jag har själv en kärra för bara packning och den ska klara 32 kilo men jag hade 17 kg brutto i somras och det räckte tycker jag.

Stefan
 
Barn och kärra

Hej

Min dotter fick börja åka i barnsits på cykeln när hon var 10 månader. Då var hon tillräckligt stabil och kunde sitta bra på golvet. Kan dom inte det är det nog ingen ide att börja cykla med dom. Cykelstolen hon satt i var av ett norskt fabrikat. Den är enkel att snäppa på och av cykeln, det sker genom en knapptryckning. Det enda riktiga problemet har varit att hon somnade i stolen och huvudet tenderade att åka in i min rygg hela tiden.

Cykelkärra är ungefär lika. Skillnaden är att man inte har samma kontroll. Börjar dom gråta så hörs det inte lika bra. Den kärran jag har provat var mycket gedigen och hade fina säkerhetsbälte så det kändes tryggt. Två barn får plats och det finns även ett litet fack, bagagelucka, där man kan ha med sig lite picknick. Det väger ganska mycket att dra, och man måste ha ett bra växelregister för att orka dra i uppförslut.

Märket på kärran var Trek. Kostar ganska mycket men tror säkert det finns det en bra andrahandsmarknad. Den fungerar även att storhandla med.
[Ändrat av swejaan 2004-03-10 kl 08:00]
 
Tjena!

Jag skaffade mig en cyckelkärra till mina barn i Fredags.

VARNING!
Jag har inte fått en lugn stund sedan dess. :)
Dom har tjatat konstant att vi ska ut och cykla...

Den kostade 1490:- och då fick jag ett extra fäste till sambons cykel.

Kärran är dessutom ihopfällbar, så man kan få in den i bilen om det skulle behövas.

Jag hittade ingen bild på internet och jag kommer inte ihåg vilket märke det var, men jag måste säga att den är av väldigt bra kvalitet för det priset.
Jag kan kolla upp vilket märke om du är intereserad.

/Billy
 
Vilket märke?

Jag är intresserad av cykelkärra till min snart 1,5 åriga dotter. Priset verkar överkomligt. Tacksam för mer info om märke och inköpsställe.
Mvh Olle
 
Re: Vilket märke?

ollewolf; sa:
Jag är intresserad av cykelkärra till min snart 1,5 åriga dotter. Priset verkar överkomligt. Tacksam för mer info om märke och inköpsställe.
Mvh Olle



Jag har inte haft tid att kolla märke ännu, men jag köpte den på "Team Haga cykel". Dom finns i Norrköping, Linköping och Nyköping.

/Billy
 
Jag har vissa funderingar på om man kan spänna fast bilbarnstolen i cykelkärran, så att man kan börja använda den lite innan hon kan sitta helt stadigt. Är det någon som har prövat, eller har jag lite för bråttom?

Är det nån som vet om det finns nån butik i Göteborgstrakten eller i Skaraborg som säljer cykelkärror.

Lotta
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Cykelkärra Långcykling 4
MagArne Lättrullat 20" däck till cykelkärra Långcykling 8
pelle.k Cykelkärra Långcykling 6
hannulan Cykelkärra - montering Långcykling 3
hannulan Cykelkärra Långcykling 11
liksaltaren Cykelkärra. Långcykling 10
cykelmamman byta tyget cykelkärra burley d'lite? Långcykling 0
mipert Cykelkärra för varor, ej barn..? Långcykling 3
surf63 Cykelkärra/vagn!!!!! Långcykling 2
inkanstar Nytänkande cykelkärra Långcykling 3
Kvinna50+ Trehjuling och cykelkärra Långcykling 19
Kvinna50+ Cykeltur med trehjuling och cykelkärra i Europa Långcykling 0
fredl Ny typ av "cykelkärra" på Lidl Långcykling 4
gnorx Hyra cykelkärra Långcykling 0
layback cykelkärra Långcykling 4
T-man Hyra cykelkärra? Långcykling 0
sarabritta Cykelkärra och hund Långcykling 2
Ledsjö Cykelkärra Burley d'lite Långcykling 5
jaffo Cykelkärra Långcykling 4
pandinus enhjulig cykelkärra??? Långcykling 10
hs-ranger Cykelkärra + barn Långcykling 6
jockeberggren Tillbehör cykelkärra minimaxi Långcykling 0
melker_vertical Cykelkärra Långcykling 2
balo Hyra cykelkärra? Långcykling 0
fiddeliten Cykelkärra Långcykling 9
Anette Grinde Cykelkärra, för trspt av kajak.... Långcykling 4
C_Johansson Ritning på cykelkärra? Långcykling 5
fiddeliten tandem+cykelkärra Långcykling 0
bredberg Cykelkärra för barn Långcykling 1
norberg Cykelkärra - ritning Långcykling 5
Cykelkärra Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.