Akka turist

Ingen turist...

Jag har erfarenhet av det vanliga Akka III, så jag kan bara uttala mej om storlek, inte om materialet.
Tycker tältet är utmärkt, gott om plats för ryggsäckar, matlagning mm i absiden och man har gott om utrymme för tre i innertältet.

Kolla oxå http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19149 där någon varnar för "turistmodellen"

/M
[Ändrat av granbom 2003-10-07 kl 15:45]

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
OK

Hej!

En kompis har ett Akka turist som vi använt några gånger på paddelturer. Det har fungerat bra, men inger inte samma kvalitetskänsla som ett bättre tält.

Kompisen påstår att det inte håller för starkt regn under längre tider. När jag varit med har vi bara haft någon skur och det har inte varit några problem.

Jag håller mig nog till mitt Hilleberg på fjällturerna, men Akka turist kan säkert vara ett prisvärt alternativ om man inte ska upp på kalfjället.

Mvh, Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips