Farväl Häggsta

Farväl Häggsta!

Det har varit en trevlig bekantskap. Hos dig tog jag mina första stapplande steg och ömmande jam. Du har bjudit fränt motstånd under åren; stundom brant, löst och läskigt stundom bara underbart hårt.

Nu orkar jag inte längre. Parasiter i din närhet som ständigt stjäl min utrustning, går in i min bil gör att jag inte längre kan motivera ett besök. Kanske jag återkommer vandrande till Dig naken för en häftig nudist-solorepa uppför Sjötaket...

Med vänlig hälsning

Örjan

====================================================

Jag var i Häggsta igår. Någon bröt sönder låset på bilen och genomsökte den i jakt på något; Inget blev stulet men som sagt låset trasigt. Blev förra våren av med en ryggsäck.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=12436).

Vad f-n väntar du dig när de satt en advokat till justitieminister!!

Tacka vet jag Brasilien; "Får du tag på den jäveln, så ge honom en rejäl omgång. Ta in honom till oss, så ger vi honom en rejäl omgång till och sedan låser vi in honom." Polis i Manaus

Eller kanske ännu hellre muslimska länder - där är det inte så förblånat massa förmildrande omständigheter (existerar sånt egentligen i verkliga livet).

Vore det inte för att hederliga medborgare måste bestraffas omgående om de skyddar sin egendom, så skulle min sommarstuga vara minerad för länge sedan. Och jag hade haft minst tre fina stolpar med huvudprydnad på......, ty det tycks finnas gott om folk som tror att det är en affär där man slipper betala.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Vad f-n väntar du dig när de satt en advokat till justitieminister!!

Duracellkaninen; sa:
Tacka vet jag Brasilien; "Får du tag på den jäveln, så ge honom en rejäl omgång. Ta in honom till oss, så ger vi honom en rejäl omgång till och sedan låser vi in honom." Polis i Manaus

Eller kanske ännu hellre muslimska länder - där är det inte så förblånat massa förmildrande omständigheter (existerar sånt egentligen i verkliga livet).

Vore det inte för att hederliga medborgare måste bestraffas omgående om de skyddar sin egendom, så skulle min sommarstuga vara minerad för länge sedan. Och jag hade haft minst tre fina stolpar med huvudprydnad på......, ty det tycks finnas gott om folk som tror att det är en affär där man slipper betala.

JAAAA!!! PÅ DOM JÄVLARNA...

(härligt med opolitisktkorrekta inlägg)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips