En glad annonsör ;-)

på plats!

skulle gärna varit med och sett spektaklet. det är ju allmänt känt att hilleberg är svåra att sätta upp?????????????????????
 
Janne Corax. Hmm, han kan knappast ha varit sponsrad av Hilleberg. :)

Det skulle förstås vara kul att äga ett tält som Corax har använt. Fast folk lär nog bjuda bra mycket mer än 200 kr.

/Jonas U
 

clindh

Forumvärd
Fråga Janne Corax själv vettja, ute på Vildmarksmässan i Sollentuna.

Klockan 17.00 på fredag (28:e mars) i Utsidans monter packar han upp sin cykel och snackar gärna om vad som funkar och inte på den typ av resor han gör.
 
Hilleberg sponsrade Corax

utter; sa:
Janne Corax. Hmm, han kan knappast ha varit sponsrad av Hilleberg. :)

Det skulle förstås vara kul att äga ett tält som Corax har använt. Fast folk lär nog bjuda bra mycket mer än 200 kr.

/Jonas U

Han var faktiskt sponsrad av Hilleberg på Muztagh Ata expeditionen, det flesta andra i expeditionen använde sig av Mountain hard wear tält. Hilleberg är inte alltid bäst i alla situationer!

http://www3.utsidan.se/corax/muztagh/spo.htm

//Micke
 
Tältet sög

...jag sov själv i det ett par nätter på berget.

När det var kallt bildades det ovanligt mycket rimfrost på insidan när man sov 2 i tältet, vi hade som Micke säger MHW tält att jämföra med. Jag var mycker nöjd med mitt Trango2.

Att sedan duken rippade någon halvmeter i läger 2 på ca 6000 meter är ju inte skitkul när man är lite trött. Men det var på vägen ner har jag för mig. Hilleberg har lagat det så det ska vara som nytt.

Visst kan Hilleberg vara svåra att sätta upp, men erfarenheten i det här fallet torde ha räckt till även dessa tält.

mvh
/föhl
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.