Färga M/90 byxor?

Har nu efter 10 månaders användande konstaterat att 90byxan har väldigt bra passform, iaf om man är lång och smal.
Färgen får man väl stå ut med medands man tjänar kronan, MEN, funderar på att köpa ett par(beg) för civilt bruk. Slitstark, billig och bra passform, vad mer kan man begära? Jo, färgen..
Går det att färga om dessa? bleka å dona??
Tacksam för tips!
 
Har varit inne på samma sak men det ska visst inte fungera att färha M90. Alternativet är att införskaffa BDU byxor istället, de finns i alla möjliga färger.
 
Marinen

Det blir nog svårt att färga Försvarets Fältbyxa 90. Ett alternativ kan vara att försöka få tag i marinens Sjöstridsbyxa 93 som är uppsydd precis som Fältbyxan fast i mörkblått tyg och med flammskydd.

/Johan ES
 
Färgning...

Har för mig att jag har testat att färga M90 svart med vanlig klädfärg som man köper i matvaruaffärer. Restultatet blir att tyger blir mörkare, men man ser fortfarande m90-mönstret igenom. Samma gäller m59. Tror det har att göra med att tyget är en blandning mellan bomull (o.d.) och något syntet, vilket gör att bomullen färgas, men inte syntetet.
 
modell90 byxa

visst går det att färga dina 90 byxor!
men du får först ta blekmedel och klorin till hjälp,
sen går det lättare att få bukt med dem.
varför just modell90?
 
Testa ITAB

Ett tips är att testa ITABs fjällbyxa för 400 spänn.
Den har stora likheter med 90-byxan och finns i avlånga storlekar.

http://www.idefixteko.se/

Brasklapp: har dock inte testat den själv. Skulle köpt ett par om jag inte redan lagt ut den dubbla slanten på ett par Haglöfs Nansen.
 
Jag skulle vilja slå ett slag för trådstartarens sak.
Mina M90 är de byxor med absolut bäst passform på mig, men att färga dem har jag aldrig ens tänkt tanken på att göra.

Dock, passformen är underbar.

Vem kan vara ful i uniform? ;)
 
Uniform = Försvarsmakten

Min personliga uppfattning är att man inte använder försvarets uniform i det civila.

Skulle dock mer än gärna äga ett par M90 model men i ett enfärgat tyg.

För byxan i sig är jätte bra
/Eckervad
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...