Var är Muskelmassan???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man överdriver inte om man säger att man blir förvånad över alla dessa paddlare som startar upp hemsidor och berättar om sina äventyr!. Frågan är dock varför många av dessa (inte alla) har så klent kroppsformat, ja nästan en total avsaknad av muskelmassa. Jag läste nyligen om en snubbe som paddlat runt Skandinavien och gick in på hemsidan. Av kroppshyddan att döma ser det inte ut som han tagit många paddeltag. Detsamma gäller några av Sveriges s.k. äventyrare som många gånger ser ut att vara i så dålig kondition att de inte skulle klara en rask promenad runt Djurgården. Vissa man har sett är direkt feta och överviktiga vilket rimmar illa med ett aktivt liv som paddlare och klättrare.

Vad vill man få ut av att ge sig till känna som en ”äventyrare”???. Sedan en tid har jag studerat i USA och det är många atleter som får sig ett gott skratt när de ser våra s.k. atleter. För handen på hjärtat, vist bygger du muskelmassa om du paddlar regelbundet. Detsamma gäller de som tränar rodd. Inte har ni väl sätt en roddatlet utan muskelmassa. Varför ser många av dessa herrar ut som skin eller övergödda grisar?.

Vart vill jag komma?. Jo jag bara förundras över att ingen reagerar på dessa äventyrares avsaknad av fysik. Man kanske till och med skulle kunna ifrågasätta om de utfört alla äventyr!!!. Inga nämnda. Heller inga glömda!!!.
 
Minns att jag läste om en mor som gick till Gibraltar, undrar om hon blev biffig av det?
Om man går och går, får man då gigantiska lår?
Om man paddlar mycket, vilken kroppstyp får man då?
Stora händer?
Höghöjdsklättrare och polarfarare lägger på sig så mycket fett dom kan för att ha något att leva på när maten inte kan ge dom nog med energi.
Dom häller olja i maten, nog är man motiverad om man gör det?
Muskelmassa saknar betydelse och den dom trots allt har exponerar dom inte.

Nä Skinnarmo ser inte ut som en atlet men han är äventyrare, inte fotomodell.

Blanda inte ihop äventyrare med hundrameterslöpare.
Amerikanska polarfarare är lika feta som alla andra nationers.

Om du vill hjälpa våra Svenska killar och tjejer kan du väl maila dom en bild på din muskelmassa och berätta hur du gjorde.



JL
 

Guest

Gäst
Ödmjukhet

Jag kan tycka att det är lågt att gå ut och ifrågasätta människors storlek!. Alla har inte samma förutsättningar att lägga på sig massa. Du jämför oss paddlare utan ordning. Jag väger själv nästan 110 kilo och är hård, så nog finns det paddlare med muskellmassa. Jag kan vara av samma uppfattning i delar av ditt inlägg men jag tycker du skall lägga dig på en ödmjukare nivå. Vad väger du själv??.
 
articat; sa:
läste nyligen om en snubbe som paddlat runt Skandinavien och gick in på hemsidan. Av kroppshyddan att döma ser det inte ut som han tagit många paddeltag.

Berätta nu fort hur man ska se ut för att få paddla långtur!

Duuuuuhhhh.

J
 
Biffiga killar

Nu vet jag inte hur de ser ut på andra sidan pölen, men de flesta långdistansare (maratonlöpare, cyklister, skidåkare, etc) i resten av världen är ju inga muskelberg direkt. Visst är roddare ganska biffiga, men nu ror de ju inte så våldsamt långt heller, blir inte mycket till äventyr om man måste slå läger och vila upp sig efter varje halvmil...
 

Guest

Gäst
Effekt och orsak

Jag kan bara själv utifrån mina erfarenheter vittna om att man lägger på sig ett antal kilo i massa över axlar, armar under paddling. Jag vet inte vad Hennes vill säga mer med sitt inlägg en att ifrågasätta varför inte alla får muskelmassa.

Du får se ut som du vill för att paddla kajak. Men vist finns det risk att du får krypa i en XL eller XXL efter några års paddling. Men vissa har inte denna fysik eller rätt förutsättningar att bygga massa varför man inte skall kasta skit på de av mindre storlek.

PS: Storleken har ingen betydelse
 
Massa muskler

http://team.uppsala.com/


Roddare nämde du, dom här killarna rodde över Atlanten, överarmsmått 35cm på Niklas som drog igång projektet.
173 cm lång och 77 kilo, killen jobbar nog inte som dörrvakt. Snabb gissning ger svaret äventyrare, just en sån som du och dina vältränade vänner har så roligt åt.

In i gymmet med dig och kom inte ut innan du är riktigt stor ;-)


JL
 

Guest

Gäst
Re: Massa muskler

In i gymmet med dig och kom inte ut innan du är riktigt stor ;-)

Tar du illa upp?. Jag struntar i om killarna väger 77 och är dörrvakter och vilken axelbredd de har. Jag redogjorde bara för verkan och resultat av träning. Det finns ett utryck som säger att man blir vad man äter. Gymet??. Jag paddlar kajak och har gjort detta sedan 80 och har inget behov av gym. Mitt gym är Kajaken. Jag har inte roligt åt killar utan muskler!!

Varför tar du så illa upp???
[Ändrat av akut 2003-01-26 kl 17:13]
 
Fel uppfattat

Öh, det var inte menat mot dig utan vår biffige vän som startade tråden.

Klart man får se ut som man vill, det har jag inga problem med. I och för sig måste jag träna för mitt yrke men jag tränar för att jag tycker om det, om jag aldrig blir större så gör det inte mig nåt.


110 pannor och hård! Shit, vi kan väl vara polare va?!



JL
 
Lägg av!!!

Nu får du ge dig!!!. Inte menar du på riktigt att man inte får muskler om man paddlar!!. Fett och förberedelser?, är det inte själva träningen som är förberedelsen?. Varför skall du försvara ett osunt mönster. Inte tusan kan man ta sig över isarna med 20-30 kilos övervikt, det borde alla fatta.

Beträffande de äventyrare ni refererar till är de mer "Mediaprofiler". Inte tror du på allvar att man kan paddla Skadnivaien rund och forfarande ha kagge och räkarmar???.

Skärpning på torpet!!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hannafors Var köpa fyrkantigt lock till kajak? Paddling allmänt 3
tango Var köpa transportkapell till Mari 3 extra? Paddling allmänt 3
Moga Var ligger ”Katastrofviken”? Paddling allmänt 3
KatrinRindlaug Var köper jag fäste för kniv på flytväst? Paddling allmänt 15
MartinR Var köper jag en bra racingsits? Paddling allmänt 3
rsk Sit on top-kajak - leter prisvärd,var köpa? Paddling allmänt 3
Johan60 Var köpa Kokatat torrdräkt? Paddling allmänt 9
majjen Var i Fjällbacka är jag? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
henrich Var hyra kajak i Stockholm? Paddling allmänt 8
FredrikÖ Var hittar jag pagajvirke i Värmland? Paddling allmänt 3
B-O Var köpa kättinglås till VKV:s pontonrör? Paddling allmänt 5
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
MartinR Förvandla fast paddel till delbar - behöver tips på var jag köper sådana delar Paddling allmänt 7
eyck Var tog Svens fina faltkajaksida vägen...? Paddling allmänt 1
Isbjornen Vem o var i helgen Paddling allmänt 2
bhindas Köpa motion/tävling kajak, var? Paddling allmänt 1
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
avslutat_17_06_20 Var finns vattentemperaturer angivna för Norska paddelvatten? Paddling allmänt 3
Nitsson Var i Sverige paddlar Ray Mears? Paddling allmänt 2
Lars H Var hyra kajak i Venedig? Paddling allmänt 1
robban4100 Tunn våtdräckt - var köpa??? Paddling allmänt 11
marot858 Aluminiumprofiler till roderpedalsystem - var? Paddling allmänt 1
Nixons Paddelhelg runt Stocholm, var? Paddling allmänt 3
larsrosenblad Var köpa keps med arabhäng? Paddling allmänt 4
markusa Var hyra canadensare i stockholm? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
Iguanodon Kajaktestställen och kajaker ? Var ? Paddling allmänt 3
Big Joe Var paddla i Göteborg? Paddling allmänt 1
sb_stefan Var ska jag paddla? Paddling allmänt 4
niilo Var köpa Trivium S9? Paddling allmänt 7
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
a95180 Var köpa vingpaddel i Sverige? Paddling allmänt 19
teoek Var köpa nödraketer? Paddling allmänt 1
soljesp Recensioner- var är ni!!!!! Paddling allmänt 10
nisse_ Var ska vi paddla? Paddling allmänt 5
johanniska Kajak - var börjar jag? Paddling allmänt 6
jamo Var köpa 3/4-delad paddel Paddling allmänt 6
Kajakob om paddeln går av, var går den av? Paddling allmänt 5
tedman100 Var prova VKV Måsen Elite? Paddling allmänt 6
hg47 Var finns Epoxi till bra pris? Paddling allmänt 4
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
markusa Var hyra multisportkajak? Paddling allmänt 6
paddlaren Var! paddlade du Senast Paddling allmänt 33
rogero Vad är detta för kajak? Var kan jag köpa nytt roder? Paddling allmänt 0
Kris-10:an Vet ngn var jag hitta info om Paddling i Norge?? Paddling allmänt 3
wolfman Kajakuthyrning i Stockholm var är billigast? Paddling allmänt 3
Kona hey hey Var köper man Kajak? Paddling allmänt 6
kajakmicke Var får man tag på (A-one's) paddelkläder? Paddling allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.