Vad äter ni??

En rookie som jag undrar lite vad ni käkar under en dag på fjället.. låt säga att ni är ute en vecka.

Alltså vad (inte frukost utan TILL frukost tex ;)

Mvh,
Fredrik
 
biedelman; sa:
Frågan är då vad du ska göra och hur du har tänkt att bo. Med andra ord hur mycket är du beredd att bära?

Jag vill ju inte bära med mig massa färskvaror direkt ;) Bära med sig käk för 4-5 dgr.. sen så kan man ju proviantera... iallafall dit jag skall.

/Fredrik
 
Knorr Spaghetteria är en höjdare! Pulvermos med torkade
grönsaker/bacon eller makaroner + soppa fungerar också
bra.
Just Spaghetterian är bra då det är billigt, finns i
flera (goda) smaker och inte väger mycket (150g?).

Äh, nu blev jag hungrig! :)
 
Satan!

Vilken överkurs alla kör med!

Jag äter:

Frukost
Gröt gjord på mûsli, havre, ett pkt kräm.

Lunch
Två knorrkoppen soppor (varm vatten i termos från frukosten) och hönökaka med tubost

Middag
Blåbands frystorkad mat (räcker till två om den spädes med snabbmakaroner)

Detta klarar jag mig på i en vecka utan problem! Men glöm inte salt, peppar och chilli!
 
Mums!

Gröt! Det enda rätta.
Det brukar faktiskt bli havergrynsgröt, knäckemacka med räksot, kaviar eller någon annat liknande på tub.
Något att dricka blir det förstås med lite varm choklad, te eller nyponsoppa.
 
har nog kommenterat detta

i annan tråd. Men iaf.

Frukost: muesli, mjölkpulver, frystorkat kaffe.

Mellanmål : chokladkaka eller Ekströms Drottningkräm.

Mums lite nu och då: hemblandat Studentenfutter:
solros- eller pinjefrön, russin, mandlar.

Middag: Pulvermos, Knorrspaghetteria, Ekström eller
choklad. Kanske ngn extra portion kinesnudlar på kvällen

Lätt att hålla reda på och packa, snabbt handlat.

il C.
 
Som månnga redan har kommenterat tidigare så är det också mycket individuellt hur ensidig kost man kan tollerera, annars kan det lätt bli ensifdig kost.

Ensidig kost är inte fel under begränsad tid, bara man klarar av det mentalt!, och det vet man egenligen inte förrän man verligen har provat det.
Annars är det ganska lätt att planera varierad kost innan, när man man väl kommer ut i verkligheten så blir det ofta mera ensidigt än man tänt sig.
 
Maten är väl inte bara en påfyllnad av kolhydrater! Det ska vara en smak- och synupplevelse, samt att tillagningen och måltiden är ett bra tillfälle att prata och lära känna med varandra.
Mina två första fjällvandringar åt jag bara torrfoder, men oavsett vad det stod på påsen smakade det mesta bara glutamat. Klart att man kan ta med färdiggjorda såser och kanske till och med äta Kronans/Blå bands torrfoder någon måltid. Men inte glutamat en hel vecka, det kan jag inte motivera mentalt på en civil, behaglig fjällvandring.

/Stina
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MalinSa Vad äter ni till frukost och lunch? Fjällvandring 37

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.