The North Face 2.1??!

Går i tält-inköp-planer... Har kollat detta s.k. Expeditionstält och vill veta om någon har erfarenhet av detta? Det ligger ganska bra i pris 1995kr och vikten är 2,8 kg för ett tvåmanna. Det ska också funka otroligt bra enligt tillverkaren vad beträffar vind och alla 4-årstiderna....

Vem vet vad om detta tält??!
 
Jag funderar med på att köpa en liknande tält. Var kan man köpa tältet som du nämt ovan? Jag skulle med vilja kolla in det.

//A.S.
 
mellgren; sa:
Går i tält-inköp-planer... Har kollat detta s.k. Expeditionstält och vill veta om någon har erfarenhet av detta? Det ligger ganska bra i pris 1995kr och vikten är 2,8 kg för ett tvåmanna. Det ska också funka otroligt bra enligt tillverkaren vad beträffar vind och alla 4-årstiderna....

Vem vet vad om detta tält??!

Vet att det har diskuterats tidigare

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=13517

http://www.utsidan.se/vb_forum/sear...exactname=&action=dosearch&getdaily=&pagenum=
 
Förvirrande...

Är det inte lite förvirrande att tältet heter North Face, ser ut som ett TNF-tält - men tydligen är producerade av ett helt annat ftg (med helt annan standard)...

Borde inte kanske Northstar informera lite tydligare om att det inte är ett TNF-tält de söljer?

/Calle
 
Re: Förvirrande...

ghostface; sa:
Är det inte lite förvirrande att tältet heter North Face, ser ut som ett TNF-tält - men tydligen är producerade av ett helt annat ftg (med helt annan standard)...

Borde inte kanske Northstar informera lite tydligare om att det inte är ett TNF-tält de söljer?

/Calle

Det verkar som att det är North Star Trading som förvirrat till det (kanske blandat ihop det med sitt eget namn dessutom :). Tälten tillverkas av RP Outdoor och modellerna heter North Star 3.2 samt Sky Star 2.1 enligt deras egna hemsida, se http://www.rpoutdoor.hu/web/aruhaz/satrak.html
 
Ok - Lite för bråttom...

..hehe... ;-) Det var nog jag som tyckte att det låt lite för billigt för ett TNF- expeditionstält på 2-pers och 1995kr...

Är det pris värt för mig som är 1,8 m lång och tänker använda tältet året runt i olika terräng säväl på fjället som i skogen?

frågan är ju om jag får plats med all utrustning i ett sådant tält om man är 2 pers på vintertur i fjällen....?


Kan erkänna att jag helt klart blev förvillad av North Stars hemsida!


Tack för all hjälp


/m
 
Kollade nyss på sportsnet.se De har TNF-tält. Mountain-25 är ett 2-mannstält. Det klarar det mesta. Priset är lite högre dock, 5 495 kronor.
 
Re: Ok - Lite för bråttom...

mellgren; sa:
Är det pris värt för mig som är 1,8 m lång och tänker använda tältet året runt i olika terräng säväl på fjället som i skogen?

frågan är ju om jag får plats med all utrustning i ett sådant tält om man är 2 pers på vintertur i fjällen....?
/m

Friluftsfrämjandets tidning Friluftsliv (nr 1 2002?) hade med en beskrivning av RP North Face 2.1. . Just vinteranpasssningen var något de klagade på vill jag minnas, snö som faller tryckte ned duken tror jag. För vintertältning så bör man nog välja ett tält som är gjort för vinterförhållanden.
 
Rekommenderas

Hej
Köpte North Face 2.1 för ett år sedan och är än så länge mycket nöjd. Har bara använt det under en längre vandring och det var en ensamtur 10-11 dar i Sarek i somras. Skall dock sägas att det lämpar sig för en person. Jag är 175 cm och det var lagom för mig då jag tog in packningen i tältet. Skall man ligga två får det vara två korta personer med packningen utanför tältet. Absiden är lite för liten tycker jag. Men det verkar mckt vind/vädertåligt och känns som ett bra köp.
Frågor?

mvh
Joel
 
Inköp av RP-tält

Kika in på http://www.northstar.se och klicka dig vidare... Har själv köpt lite prylar för klättring och diverse från dem i omgåmgar och se är både snabba på leverans och billiga på produkterna.

Bar å´ åk!

Lycka till...

Själv funderar jag på ett Vaude, Mountin Hardwear eller Hilleberg tält. Vaude ligger bäst i pris medans Hilleberg verkar vara lättast och smidigast. Mountin Hardwear är ju extremt beprövade expeditionstält men väger mer och är dyrare än de andra...
Det beror ju på vad du ska ha ditt tält till, det kan ju vara ganska överdrivet att köpa ett expeditionstält om man bara ska ett par turer i de Värmländska skogarna...



Ha det gött!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tsebring Söker efter footprint till The North Face Mica 2 (tält) Bo och sova 5
Tundraman The North Face O2 ul tält 2015 Bo och sova 12
Brato Everest ADV Light vs The North FAce Big FAT FROG 2 Bo och sova 6
an0rak Behålla impulsköp? - The north face rock 2 Bo och sova 9
Rub HJÄLP! The North Face Rock 2 Bo och sova 3
Soffgrupp Vad tror ni om The North Face Rock 22? Bo och sova 5
j_felix The North Face Scorpio Bo och sova 5
Dbang The North Face - Merlin 33 Bo och sova 1
jjjjy66 The North Face Tadpole 23 Bo och sova 6
The North Face Harrier 2 Bo och sova 1
sso The North Face Bo och sova 0
Maxplosive Reinventing the sovsäck... Bo och sova 1
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
Fishermannen Heimplanet The Cave / Enkla Tält Bo och sova 4
honkydory The Free Spirit tält och TFS Enran Pro? Bo och sova 8
Ix The Northface Nebula? Bo och sova 0
carled 2-manna tält (2-3000 kr) North Face Triarch? Bo och sova 12
vandrafjäll Helt otroligt av North Face garantier Bo och sova 8
Matthias87 Tälta i Island - håller vårat North Face Rock 3-tält? Bo och sova 15
patbos North Face Triarch 2 Bo och sova 2
Almijo North Face Talus 2/ Tadpole 2? Bo och sova 5
slackie Dilemma - North Face VE-25 eller Marmot Limelight 3P? Bo och sova 15
FruNalleman Tältfråga: Nån som testat North Bend Focus 2? Bo och sova 4
percabalo North Face VE 25, reservdel Bo och sova 2
hannulan North Face Rock 2 Bo och sova 14
erik_ulricehamn True North Trek 4 Bo och sova 4
hedersmannen North Bend? Bo och sova 0
aemolin North Face Bo och sova 1
atta Marmot, Bergans, Jack Wolfskin, North Face? Bo och sova 6
alle_nilsson North Face VS Bergans Bo och sova 4
Elin L Ajunglika kompakt vs North face blue kazoon Bo och sova 16
grodanbolle North Face nya sovsäckar. Bo och sova 3
molke RP North Face 2.1 Bo och sova 2
ma_haa Åsiker om RP North Face 2.1 från North Star Trading? Bo och sova 2
Hans Linde laga tältbågen på et North face Bo och sova 1
Örjan Tältbågat till Mckinley North Light Bo och sova 0
i Grycksbo "sport trek", produkter från "north star trading" Bo och sova 2
paolsson North Face Northwind Tält Bo och sova 0
hannulan Vattentäthet hos tält - Nort face solo 12 speciellt. Bo och sova 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.