Lundhags kundservice


 
Visar recensioner från      | Sortera efter    

Kommentar: Kanske inte rätt forum men i rätt "härad" förhoppningsvis.
Har flera par Lundhags kängor. Suveräna och de får jobba ca 5 mil per vecka år ut och in. Sånt sliter på sulorna. Har inte haft problem tidigare klackarna, slits ju mest men omklackning ger nästan nykänsla och hållbarheten har varit i klass med orginalklackarna. MEN på senare tid har klackarna visat sig ha begränsad hållbarhet. Efter bara ett tiotal mil uppvisar de svåra förslitningsskador, och när jag frågat skomakaren uppger han att Vibram slutat markandsföra/sälja separata klackar, man ska köpa hela sulan. Istället är man hänvisad till en lågkvalitetsklack. Det innebär på sikt att man kanske inte ska köpa Lundhagskängor för långvarigt bruk?! Eller finns det klackar med högre kvalitet att få ngngstans?

Plus: Bäst

Kommentar: Lundhags måste vara ett av de absolut bästa företagen i sverige till att ta hand om sina kunder. Löser allt!

Plus: Det blir bra!

Minus:------

Kommentar: Skräddarsytt inga problem, måttsytt detsamma och till katalogpris!
Specialutförande fixas ellegant! Toppenservice och kundbemötande med klass! Rekommenderas.

Liknande produkter: -----

Kundservice: Fenomenal

Köpplats: Lundhags

Plus: snabb service, trevligt folk

Kommentar: jag har nyttjat Lundhags kundservice två gånger, eller deras reparationsservice iaf, vilket jag antar är detsamma.

förra gången, för en 7 år sedan ungefär, bytte jag endast sula, men nu i år fick jag beskedet att cellgummit hade blivit för gammalt och slitet för att sätta en ny sula i, så de ringde upp o informeradede att de var tvugna att byta ut det med.
det fick ju priset att åka upp (1350 kr) men jag var ju tvungen att att få det gjort.

men, inte nog med att de bytte cellgummi o sula, de bytte ut alla öljetter på båda kängorna alldeles gratis, även fast bara en var trasig, och jag fick med ett par kängsnören bara så där! jag vet inte varför, men de gjorde mig definitivt på glatt humör.

fy tusan va trevligt!

Plus: Snabb service

Kommentar: Jag köpte ett par Lundhags långfärdsskridsskor med bindning för vanliga vandringskängor. Under en skridskotur i skärgården gick jag i land på en ö och snörde på skridskorna på ryggsäcken. Efter att ha promenerat fram och åter över ön och skulle snöra på mej skridskorna igen upptäckte jag att en del på ena bindningen hade fallit av då jag inte satt fast den. Lite missmodig undrar jag nu om jag måste köpa hela bindnigen ny eller rent av köpa två bindningar. En eftermiddag lite senare ringer jag upp Lundhags för att höra om de råkar ha en reservbindning. Det visar sig att de kan leverera just den delen som jag saknar och jag har den i brevlådan dagen efter för en hundring! Tack för den servicen!

Plus: Snabbheten, ringer upp

Kommentar: Köpte en Lundhags Motion 100 hos GetOut i vinter på rea. Upptäckte dock för två veckor sedan att en söm hade gått sönder trots att jag bara hade provat säcken (med packning) vid fyra tillfällen, dvs inte vandrat med den. Kontaktade GetOut och Lundhag via epost under en helg. På måndag förmiddag blev jag uppringd av först Lundhags och sen GetOut och ombedd att skicka ner säcken direkt till Lundhags. Gjorde det och blev ånyo uppringd av Lundhags när den kommit ner. Tog ungefär 30 sekunder så fick jag beskedet att jag får en ny säck. Total tid från det att jag skickade säcken tills jag hade en ny hemma var en vecka prick. Kan jämföras med en lokal handlare där jag lämnade in ett par skor som en söm gått sönder på. Efter 1,5 vecka hade de fortfarande inte tagit kontakt med leverantören än mindre skickat iväg mina skor.

Det positiva var alltså snabbheten, att de ringer upp och att jag inte ens behövde diskutera ny säck eller lagning. Självklara saker kan man tycka men nuförtiden känns det som att just såna saker har en tendens att bli surdegar. Och något sådant hade jag inte tid till i år eftersom jag åker ut redan på midsommarafton på första turen och man vill gärna ha med sina nya grejor.

Så ett jättetack till IngaLill på Lundhags, Jonas på GetOut och han som kollade ryggsäcken på Lundhags. Har tyvärr glömt hans namn.

Plus: Snabba och hjälpsamma

Minus:-

Kommentar: För ett antal år sedan stod jag med mina ca en månad gamla Lundhags Alaska och pillade i en eldstad (idiot!). Efter en stund skrek min kompis att det brann i min vänstar känga. Mycket riktigt, gummit hade börjat brinna och framdelen på kängan var förstörd.
Jag ringde till Lundhags, som svarade att jag skulle skicka upp kängan så dom kunde bedöma vad som behövde göras, sen skulle dom kontakta mig.
Efter en vecka hade dom inte hört av sig, men ett paket fanns att hämta på posten. I detta paket låg min känga, med helt ny underdel fastsydd! Inga kostnader eller något, bara en lapp som det stod "Tack för att du valde Lundhags" eller något liknande. Mycket imponerad!!

Kommentar: Jag slet ut ringarna till snörningen på mina Lundhags Alaska, ringde till Lundhags och blev väldigt väl bemött. Efter jag skickat kängerna så tog det 8dagar innan jag fick tillbaka dom.. Arbetet gjordes helt kostnadsfritt. Snyggt jobbat!!

Plus: Deras kunande å bemötande.

Kommentar: Jag köpte ett par Lundhags scandinavia hiking för ca 1 år sedan, å har haft problem med skav på hälen, vad göra tänkte jag?
Jo jag ringde till Lundhags i Järpen å undrade vad jag kunde göra, jag fick till svar att de kunde sy om kängorna åt mej, så jag skickade iväg dem med en beskrivning på hur skavet var å var det satt.
5 dagar senare kom de tillbaka på posten å nu sitter de som gjutet på foten utan skav. Å detta behövde jag inte betala ett öre för, det kallar jag service. BRA JOBBAT Lundhags


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.