• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Grövelsjön 27dec-3jan

Hej!

Tänkte kolla intresset av att hänga med till Grövelsjön över nyår!
Jag är 24 år och bor i Närke.

Har bokat dubbelrum för jag har räknat med att få med mig någon.
Har en kompis som vill med men han vet inte om han kan, eller om han bara kan några dagar.

Finns de någon som skulle kunna vara intresserad så hör av er. Jag är äventyrlig och djur och natur intresserad. Blir en del turer då och då. Men dock väldigt svårt att hitta sällskap som ska ha tid att hänga med och som har någorlunda liknande intresse. Mitt intresse ligger mest på vilda djur och spännande natur, men kombinerar de med aktiv äventyr. Är aktiv inom naturvård m.m. Har varit till Svalbard, Sarek och keb bland annat. Gillar alla friluftsaktiviteter.

Letar främst någon att dela boendet med, men vill man hänga med mig på dagarna så går de bra.
 
Jag vill gärna ut i vinter. Min tanke just nu är att hyra en stuga någonstans norröver i Dalarna. och skaffa mig ett par snöskor för att fotografera vinterlandskap.

Men fjällstationer är härligt och finns det aktiviteter man kan göra från fjällstationen vintertid som nybörjare? Har aldrig åkt turskidor och har därför ingen utrustning men har åkt mycket slalom som yngre.



Mvh / Johannes
 
Jag är också ute efter och ta lite vinterbilder. Har också funderat på snöskor. Men har längdskidor jag kan låna och åka i de många spår som finns runt Grövelsjön, är grön på längdskidor. De finns gott om aktiviteter där, bara att googla på STF grövelsjön. De är ända boendet jag hittade över nyår som är öppet.
 
Vålådalen har öppet också tror jag vad jag förstår på deras hemsida. Jag har inte varit på vare sig grövelsjön eller vålådalen innan så det är roligt vad som.

Jag ska helt klart fundera på det. Kan inte lova något nu ska kolla läget lite om jag kanske kan låna längdskidor eller snöskor och så vidare först men jag är helt klart sugen.

Förresten vad är det för pris för dubbelrummet ? Det finns bara exempel på deras hemsida och det står att det kan skilja.

Mvh / Johannes
 
Rätt dyrt tycker jag.. Men som sagt. Inte många boende över nyår (ända tiden jag hade tid att åka).
450kr/natt och de är med frukost.

Vill du inte 1 hel vecka så kan vi dela från 9dec-3jan, för min kompis kunde förmodligen på helgen iaf.

Kolla naturreservaten/NP på google earth eller google maps. Finns ett par områden omkring.
Du kan skicka PM vid fler frågor eller om du är intresserad. Långt kvar så inte bråttom.
Boendena blir slut bokade fort, va därför jag va tvungen att boka hastigt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Muxen Skidtur Grövelsjön-Sylarna-Ljungdalen Träffar 0
karin-v Telemarksåkare i Grövelsjön/Idre vid påsk? Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.