Gissa positionen världen

Ja, Bringnes är rätt! Porsangerhalvön bakom/under mig, Svaerholt och Kjaesdalen på andra sidan fjorden. Jag är på väg ned till Olderfjord innan en sista kort etapp till Nordkap.
 
kul! men asså det första havet du såg sen du startade! krazy. gick du in på svenska sidan vid sårjås?

ok nästa bild då,får se om jag behöver lägga till nå ledtrådar men bakom den exotiska lunchen syns ett nästan lika exotiskt berg,vad heter det?eller vilket berg står jag på?(som ger oerhört fin skidåkning)
1000008189.jpg
 
Ja, jag fick förbi Sårjåsjaure och vidare genom Padjelanta. Har inte varit där förr så jag tänkte det kunde vara fint att se det.

Fjället på din bild tillhör mina hemmafjäll och är alltid ett kärt gjensyn men jag ska låta någon annan svara.
 
Äsch, lika bra att jag säger att det är Möysalen du ser och du sitter på en av Snytindene/Snötindene, förmodligen topp 996. Tror det är sju Snötindtopper på rekka där.
 
ja møysalen stämmer bra!
magiskt fint område! &en av norges finaste hytter snytindhytta.
topp 991 på norgeskart.no,med en riktigt fin ränna rakt nedanför min hand.
nästa bild per!
 
Sjukt att jag bara varit där inne två gånger. Fantastiskt fina stugor som Vesterålen turlag håller igång i området också. De har som ambition att ha bastu på alla sina stugor.
Vilken topp ser vi här?
 

Bilagor

  • IMG_20210124_134428.jpg
    9.7 MB · Visningar: 41
Jag bumpar tråden med en ledtråd:
Fjället jag står på är vid sidan av en dal där den kanske värsta olyckan av sitt slag i modern tid, i Norden, inträffade 1986.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 14
aronwidforss Gissa position - easy mode Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.