Under arbete Funktionalitet.

Det blir allt scårare att använda Utsidan. Jag vet fortfarande inte hur man avbryter kursivering. Jag vet inte om något gjordes åt dubbleringen av styckesavstånd när man lägger in färdig text. När jag försöker kommentera ett inlägg hamnar jag emellanåt inuti detta inlägg, inte efter. Och i en aktuell diskussion misslyckades jag att lägga in ett inlägg som INTE var kommentar till något annat. I längre kommentarskedjor tappar jag bort mig totalt.

Och när jag skrivit längre inlägg har jag märkt att jag bara kan se ett visst antal rader, raderna högst upp i inlägget försvinner vartefter.

Kan det möjlinge vara så att Utsidan inte stöder Safari?
 

clindh

Forumvärd
Ja det verkar vara något problem med kursiveringen på Safari, jag skall kolla om det finns någon fix för detta i senare versioner av forumprogramvaran. I väntan på lösning kan du gå runt detta problem genom att skriva texten klart, sedan i efterhand markera det du vill göra kursivt och klicka på "I"-knappen.

Och i en aktuell diskussion misslyckades jag att lägga in ett inlägg som INTE var kommentar till något annat

Svårt att säga exakt vad som hände då, men jag provade nu att radera citat-blocket för detta inlägg, det gick bra även på Safari.

Angående problemet med att hamna inuti citatet, där skulle jag behöva lite mer information om det händer igen; vilket inlägg det rörde sig om och gärna en skärmbild - så jag kan försöka återskapa problemet i min Safari.

Angående att rader högst upp försvinner, ja det finns en maxhöjd för hur stor redigeringsrutan blir men texten försvinner inte - inlägget rullas bara uppåt och man får en bläddringslist i sidan. Exempel:
 

Bilagor

  • Screenshot 2023-09-25 at 16.52.08.png
    Screenshot 2023-09-25 at 16.52.08.png
    11.3 KB · Visningar: 118
Om det är till någon hjälp, så har jag inga redigeringsproblem i Chrome.

Däremot kanske ni skulle göra namnen på vissa funktioner lite mer självinstruerande?
Jag växlar t ex ofta till BB-kod när jag vill bryta upp ett citerat inlägg i flera separata delar, som jag vill varva med egna "del-svar". Men vet alla, vad "BB-kod" är för något?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.