"Cookieblaffan"

Jag hoppas att ni kommer att följa PTS rekommendationer fullt ut i den nya "blaffan" utan förkryssade rutor och att det skall räcka med att tacka nej en gång för alltid. Myndighetens rekommendationer bör överrida vad helst Google eller andra aktörer hittar på.
 
Bara en liten friendly reminder. Men ATT cookie blaffan dyker upp kan helt enkelt bero på att er enhet rensar bort filerna som behövs för att cookie systemet ska känna igen er enhet. Eller om det är via er ip-adress det lagras så kan de vara så att er enhet uppdateras med en ny IP ibland och därav känner inte cookie systemet igen er enhet. Det är lätt att stå med pekpinne utan att egentligen veta orsaker till allt. Jag förutsätter att utsidan gör rätt och det är andra orsaker som skapar detta. Jag har aldrig upplevt de att cookie blaffan skulle ha kommit igen, därav antar jag att dom som får upp den om och om igen, att problemet ligger i er enhet eller den nätleverantör ni har, inte utsidan.se

Sen är det lite så att det är frivilligt om man vill fortsätta använda vissa tjänster. Ingen skyldighet för utsidan.se att tillhandahålla tjänsten till alla. Med det sagt. Man väljer vad man vill vara delaktig i, gillar man inte upplägget. Sluta använda det..
 
Senast ändrad:
Ett tips till de som får upp cookie banner om och om igen, tryck bara i nej/ja till att spara cookies och acceptera faktum att ni fick göra det, tar mindre energi än att reta upp sig på det. Då kommer ni förmodligen vara en aning gladare i själen. Irritation skapar bara dålig energi
 

clindh

Forumvärd
Blaffan på recentioner döljer effektit högr delen av visningen i Redigera så det slipper ni.
Du har sagt detta förut, men jag förstår inte hur det ser ut för dig - formuläret är dåligt mobilanpassat (skall fixas) men i övrigt ser jag inget fel. Hängder det ihop med cookie-rutan menar du? Om inte skapa gärna en separat felrapport i detta forum
 
Ett tips till de som får upp cookie banner om och om igen, tryck bara i nej/ja till att spara cookies och acceptera faktum att ni fick göra det, ...
Det kan ju vara hjälpsamt att rapportera ett hittat fel (vilket man har, tex #15) för att på så sätt få admin att uppmärksamma det och prioritera en fix. Resultatet blir, kan man hoppas, en mer felfri programvara.
 
Nu har de gjort om blaffan.

Man får först en fönster med bara 4 sskjutknappar. Nödvändiga + 3 till (om jag minns rätt). Men de har ingen text och det är oklart ¨åt vilket håll man ska skjuta dem för att säga ifrån sig eländet.

Man kan klicka för att få en mer detaljerad sammanställning. Där fattar man. Men för att spara valen ges två alternativ. "Acceptera" och "Spara val". Vad är skillnaden på det? Helt obegripligt.

Obs att jag kanske inte kommer ihåg exakt rätt vad det stod, men ungefär så.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.