Försäkring för trekking peaks Indien och Nepal

Hej!
Har någon här bra tips hur man ska försäkra sig på över 6000 m?
Planerar en 6 månaders resa till Asien där jag bla. kommer vandra och försöka mig på ett par trekking peaks (Island Peak mf.)
Är försäkrad via Folksam och deras reseförsäkring täcker vandring upp till 5000 m. Vet någon om det finns tilläggsförsäkringar som man kan teckna för just det delen av resan man kommer vara på hög höjd (över 6000 m) och delta i en expedition? Det som kallas för "risksport/extremsport" och inte täcks av den vanliga reseförsäkringen.
Vet att Erv har en "Extremsport-försäkring", men den måste man teckna för hela resan och 6 månader blir väldigt dyrt...:)
Har kollat lite på Global Rescue, men vad jag förstår täcker de enbart evakuering och inte sjukhusvård. Har någon erfarenhet av dem?

Hoppas någon har nån bra idé! :)
 
Har du kollat upp alpenverein? En försäkring som är klart vanligast i europa iallfall och som jag använde mig av till Mount blanc. Vet ej hur bra deras "worldwide" är i områden utanför europa.

 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.