tungpackning

  1. gro

    Bomullsryggåstält

    Nån som vet var man kan få tag på ett tungt, otympligt ryggåstält i bomullskanvas? Gärna med stålskodda trästänger. Kollar runt på second hand affärerna, men det är mest sönderblåsta nylontält. Om ni vet nån affär eller tillverkare som saluför så är jag mkt tacksam. Viktigt att det är av äldre...
  2. Raskesven

    Monstersäck sökes

    När man vandrar med kåta och fet sovsäck vintertid är det ett jäkla tryckande, pressande bökande för att få ner grejerna, särskilt när sovsäck och kåta svällt efter en tid ute.Jag vill ha kåtan stående på ena sidan ryggan, sovsäcken står på andra sidan. Trenden med höga smala säckar passar mig...
  3. chinerunner

    Tältkåta

    Dags att göra en första rapport om min tältkåta. Jag köpte denna sommar en lavvu (tältkåta på lappska) från Venor AS i Kautokeino. Efter att själv ha studerat några olika kåtor som stod uppställda under en fotbollskup där flera norska lag deltog, så väcktes mitt intresse för Venor's produkter...

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...