Cykling Europa sommaren 2014!

Hej !

Jag tänkte cykla ned genom Europa under sommaren 2014 och letar efter någon som skulle vilja hänga på. Jag bor i göteborg och har funderat på att cykla härifrån ned mot frankrikes västkust och längs den ner mot spaniens nordkust kanske. Är dock öppen för andra förslag, har inte bestämt någonting gällande tid eller rutt! Kan också tänka mig att starta någon helt annanstans.

Jag är man,27 år och har gjort en del sådana turer tidigare och det är alltid helt fantastiskt. Har brukat ha med tält och kök. Brukar också bli en hel del nätter på bed and breakfast när vädret är för jävligt :D.

Tempot brukar vara ganska lugnt men anpassningsbart så cykelvana sen tidigare är inget som jag tror behövs, det hade i alla fall inte jag eller tjejen jag cyklade med första gången och det gick bra ändå. Jag tränar inte heller på något sätt förutom vad jag gör vanligtvis inför det utan tar det som det kommer.

Målet är bara att ha kul och en härlig resa med fantastiska upplevelser. Det brukar komma automatiskt har jag märkt...

Är du intresserad så tevka inte på att höra av dig så kan vi prata mer, kille eller tjej spelar ingen roll.
 
Hej

Jag vet inte vilka veckor än, jag kan stora delar av sommaren och skulle kunna ändra efter vad någon annan kan.

Jag hade hoppats få med mig någon under hela resan det hade varit kul, men då räknar jag med att det kommer att 5-7 veckor eller något sådant!
 
Hej!

Jag försöker också att hitta någon att cykla med i sommar. Min tanke är att cykla till Portugal, mest pga att det är en festival där som jag gärna skulle gå på. Boomfestival heter den, http://www.boomfestival.org/boom2014/home/

I somras cyklade jag från Falun till Öland med tält och kök, det var helt underbart! Då cyklade jag så att jag kom fram lagom till Öland rootsfestivalen vilket var ett fint avslut på resan, så jag kan tänka mig att Boom skulle vara ännu bättre.

Men! Det jag helst vill är att cykla långt och se länder, så jag är öppen för förslag också.
Jag är kvinna, 22 år.
 
Tjena!

Jag har själv gått och funderat länge på att cykla ner mot Spanien via Frankrike nu i sommar, men bara inte kommit mig för att annonsera efter sällskap, så det här låter ju perfekt.

Det längsta jag cyklat hittills var i slutet av förra sommaren, då jag cyklade från min hemstad Tranås i Småland till Oslo, och sedan tillbaka via Göteborg (cirka 120 mil). Tyckte också att det var helt underbart och har sedan dess längtat efter att ge mig iväg ner mot kontinenten och medelhavet på nya äventyr :)

Föredrar att främst sova i tält och ta in på vandrarhem kanske var fjärde eller femte natt. Har ju bara erfarenhet av att cykla själv, så jag tycker det låter grymt kul att dela en sån här upplevelse med en eller flera andra. Det verkar ju som att vi är flera som är intresserade, och jag skulle inte ha något emot om vi var en 3-4 stycken.

Jag är man, 26 år.
 
Jag har funderat på samma grej, ungefär, men jag har aldrig cyklat så långt förut. Ska cykla Köpenhamn till Paris via Amsterdam. Hur tycker ni man ska planera sin rutt för att få se så mycket vackert som möjligt, och ska man köra med analoga kartor eller nymodigheter typ iphone och liknande?

Cykla på!
 
Hej!

Vad hände med dessa planer? Jag tycker det låter jätte kul och skulle gärna haka på om det blir av. Jag är 27 och tar examen från Chalmers i mitten av juni så om inget jobb dyker upp före sommaren så låter detta super skoj! Jag har sedan några år tillbaks velat göra något liknande utan att det blivit av pga jobb och liknade. Denna sommar skulle passa perfekt så hör av er om ni gjort några planer och vill ha ytterligare sällskap!

mvh, Julia
 
Cykelsällskap sökes!

Hej där, och hej Julia! Även jag söker cykelsällskap till planerad Europatur i sommar, tanken är Skåne-norra Spanien (alternativt södra Frankrike). Men är flexibel och öppen för andra rutter! Hör gärna av dig här eller till min mejl: "zeldatufvesson@gmail.com".
 
Hej Zelda! Vad kul! Jag har egentligen inte tänkt någon speciell rutt utan plockade upp idén när jag såg den här tråden. Dina planer låter bra, jag hade lite liknande tankar sist jag planerade, då norra Spanien och Portugals västkust för surf. När hade du tänkt att åka? Jag redovisar mitt exjobb strax innan midsommar och min bästa vän gifter sig den 14e juli men efter det har jag inget som håller mig kvar i Göteborg under sommaren.
 
Hej igen, Julia! Och ja, vad kul! Jobbar juni månad ut, så hade tänkt sticka första veckan i juli. Men 15-16e skulle så klart funka fint! Norra Spanien vore toppen, min plan var att wwoof:a (volontärarbeta med jordbruk) någon vecka där. Onsdag den 4e juni kommer jag till Göteborg. Om du har tid då skulle vi kunna ta en kaffe och prata ihop oss lite?
 
Hej igen Zelda,

Ursäkta mitt sena svar! Jag har så mkt att göra inför exjobbs inlämning och presentation, men onsdag skulle kunna fungera. Hur länge stannar du?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tips om cykling i Europa och Canada?! Långcykling 0
greendanger "Lång" cykling Långcykling 4
Anders Nordh Cykling till Albanien Långcykling 2
Magnus H Bilder cykling Nya Zeeland Långcykling 4
jens93 flyg och cykling till/i australien och nya zeeland! Långcykling 8
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
Börner Dokumentärfilm om cykling till Asien Långcykling 3
coolmarcus Hej! Tips på cykling genom Afrika Långcykling 16
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
perosen Föredrag om cykling i Nederländerna (21/1 i Uppsala) Långcykling 3
santiago Cykling Holland-Ö-vik Långcykling 4
Ha st Cykling i Italien Palermo - Como Långcykling 0
spatman frågor inför cykling. Långcykling 2
SeekOut Tält för cykling Långcykling 15
Gohan Tips på cykling i sommar Långcykling 3
kimsjö Cykling genom asien, tips och rad?.resekamrat? Långcykling 3
basti Spontan cykling till Paris, eller? Långcykling 0
Fastnet.R Semester kick off cykling Nyköping-Halmstad. Långcykling 12
niking Hög tid att satsa på infrastruktur för cykling Långcykling 10
Pocahontus En månads cykling i maj, tips? Långcykling 5
tomas b Schwalbe Däck för 'till jobbet cykling' Långcykling 5
henrik_faming Cykling i Kroatien juni 2011 Långcykling 4
kimsjö Cykling genom asien - start i host Långcykling 4
Sailorboy81 cykling ca 5-7dar slutet på juni början av juli Långcykling 0
bogdanescu Cykling och vandring Långcykling 3
kimsjö Cykling NY-Vancouver Långcykling 3
ChristianSvensson2 Erfarenhet av cykling i Väst och Centralafrika Långcykling 1
flameboy Däckval, cykling Stockholm-Göteborg? Långcykling 10
Emil_S Cykling till Gibralta. Hur lång tid? Långcykling 2
basti Hörlurar för cykling! Långcykling 17
jamo Turtips för långweekend-cykling max 12 timmar bilresa från Stockholm? Långcykling 15
kajhaj cykling i Istrien/Kroatien Långcykling 7
kultingen Köpa pulsmätare för bland annat cykling, vilken? Långcykling 3
miyata cykling i norra tyskland Långcykling 5
hjan Cykling på södra och västra Teneriffa Långcykling 0
StefanP- Skor för cykling och vandring Långcykling 5
LeifP Cykling i Portugal? Långcykling 3
chrrisse Ge mig tips på träning inför långfärds cykling Långcykling 10
Albin85 "cykling" -Sverige till Kina, cykelpolare, Råd, Tips, Långcykling 9
perlarsson Cykling på Åland, frågor Långcykling 5
herr lejon cykling i Provence Långcykling 0
j_stellan Cykling i Spanien Långcykling 7
bikerider Studiecirkel om cykling Långcykling 0
igs cykling i nordamerika Långcykling 3
avslutatmedlemskap0601 Cykling 2006 Stockholm > Kapstaden – reskamrat sökes! Långcykling 6
chrille_g Mat i kombination till cykling Långcykling 11
chrille_g Cykling i Sydostasien Långcykling 8
gunnarmongard Cykling i november Långcykling 9
tony5811 Cykling Skellefteå-Kebnekaise-Nordkap t.o.r 2006 Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.