Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Artikeln i Aftonbladet är väl dock kass, hur skall han ha "hoppat på ett flygplan via Kapstaden till Antarktis." när han i alla fall enligt bloggen fortfarande befinner sig i Peru?
 
Oj, ja det dar ser ju inte sa bra ut.
Har inte foljt expeditionen speciellt bra men jag har funderat pa varfor han verkar cykla utan packning. Bor betyda att han har foljebil vilket jag inte riktigt far ihop det med den miljoinriktning som projektet har.
//Magnus H.
 
Han har skrivit ett kort svar själv om det på fb "Efter en lång dag på cykeln fick jag reda på att någon har skrivit massa skit om mig i svensk media. Detta gör mig förstås extremt ledsen när jag sliter som ett djur hela dagarna. Jag har cyklat genom 17 länder, gjort två extrema polar traverser och ska nu segla över till Antarktis. Debatten gäller dels att jag flög till Antarktis pga av isbergen, vilken distans jag nu gör med segelbåt. Den andra är en kort distans uppe i Arktis som jag var tvungen att ta via air lift då vi inte hade något val. Det fanns ingen is kvar att gå på till Grönland. Denna distans åker jag upp och gör igen i juni. Istället för att tycka att jag är en envis jäkel som spenderar snart 15 månader ute på samma äventyr och inte ger mig, så tycker tydligen någon att jag inte gör ett bra jobb. Visste inte att det var en tävling? Jag sliter i alla fall vidare. Jag gör detta för mig själv och inte för att slå något äventyrs rekord. Extremt tråkigt att journalisten varken kontaktade mig eller kollade fakta. Mot Antarktis....!"
 
AB har gång på gång bevisat att den näppeligen duger till att ställa skorna på. Att försöka läsa den är att slösa bort sin tid.
 
Och har ar en lank till Johans hemsida:

http://pole2pole.postkodlotteriet.se/ (FRAN NORDPOLEN TILL SYDPOLEN UTAN MOTOR)

Det star att projektet kommer att utfora klimatberakningar for att kompensera for utslappen. Nagon som vet hur det raknas ut och vilka summer det handlar om? Jag hittade denna snurra pa natet: (http://www.climatecare.org/) men nar jag knappar in flyg Stockholm - New York en person enkel kommer det upp utslapp nastan ett ton CO2 och kostnad 75 kr.

Kan det verkligen stamma, jag menar flyg ska ju vara det absolut samsta som finns for miljon. Och 75 kr ar ju ingenting. Nagon som ar mer insatt?

Magnus H.
 
Härligt att se vilket folk sluter upp bakom honom, är killen född med en silversked i munnen?

Men vänta hade det varit en snygg trevlig tjej så hade det varit 200 inlägg och hot om tjära & fjädrar, tänkte närmast på pompe.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...