Logga in
Aktuellt: Sarekförberedelser i Norska Sölen
|
|
|||
|
|||
|
runt göteborg
är total nybörjare i ämnet, ganska noll koll, men nyfiken
undrar vad det finns för enkla grottor runt göteborgstrakten någon som har bra förslag? |
|
|
|||
|
|||
|
Götatunneln...?
![]() |
|
|
|||
|
|||
|
kanske lite väl lätt......
|
|
|
|||
|
|||
|
Länstyrelsen västra götaland har de flesta grottorna kartlagda. Hör med dem. Rekommenderar www.speleo.se speleologförbundet, så kanske du kan komma i kontakt med någon förening. Har för mig att det inte finns så mkt kring just göteborg, man får åka en bit har jag jag för mig.
Lycka till! |
|
|
|||
|
|||
|
Beror lite på vilken radie runt Göteborg. Töllsjögrottorna där finns mycket att krypa i.
|
|
|
|||
|
|||
|
Grottor gbg
I Göteborg har du en grotta som kallas grävlinggrytet den ligger belägen i Utby. Själva grottan ligger i en ravin längt upp. Du hittar nog
|
|
|
|||
|
|||
|
grävlingsgrytet
Skulle man kunna få lite närmare koordinater till grävlingsgrytet? Hittade det inte sist vi letade. Please?
|
|
|
|||
|
|||
|
Hade varit intreesant o kolla..förstår inte kommentaren du hittar nog.. utby är stort!! klättrat mycket där men ladrig sett någon grotta...
|
|
|
|||
|
|||
|
Kommer tyvärr inte ihåg exakt var, och är kanske ingen "riktigt" grotta, men går att göra en genomkrypning eller vad man ska kalla det.
Någonstan i krokarna ska det vara: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...3796c6c5b4&z=9 Kanske någon mer som varit där, annars får jag försöka återkomma... |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Elin
Grävlingsgrytet är inte helt lätt att hitta men det underlättar att du klättrar. Det ligger i ravinen mellan stora väggen(öl-väggen) och övre väggen. Öppningen är vertikal och ganska smal. Grottan i Töllsjö ligger också precis nedanför klätterklippan. Även grottan i lindome är trevlig men lite svår att beskriva vägen till. Lycka till |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|