Nytt underställ, Under Armour?

Har tidigare alltid använt det klassiska helly hansen understället. Men är sugen på att testa något nytt. Såg ett märke som jag tidigare inte sett som heter Under Armour på Stadium, en kille i butiken sa att det var det bästa understället de hade. Jag undrar, har någon testat det? och i så fall, hur bra fungerar det? Tacksam för svar. (Jag kommer använda det för främst löpning men också skidåkning och cykling)
 
Ett varmt och skönt tips jag kan komma med är ullmax.se s ullunderställ (eller syntet om du nu vill det, men det har jag inte testat).
Väldigt prisvärt för sina 399kr! Bra passform på mig iaf.
Skönt material, kanske inte helt molnmjukt när man fingrar på det, men det har aldrig stört mig när jag har haft det på mig, kliar inte..

Om du ändå handlar där så är deras syntetboxer, 2 för 149 ett väldigt bra köp..

Men stället du har kikat på har jag inte testat, fingrat på eller ens sett, så jag vet inte.
 
Under Armour

Tja Victor,

Killen på Stadium har helt rätt! Under Armour är riktigt bra. Jag är själv en aktiv löpare. Jag köpte Under Armour i New York innan New York Marathon (mitt bästa resultat någonsin, 3:04) Vet inte om det beror på Under Armour :)
 
Conspiracy.com

finns en viss antydan till att denna Helleberg kanske jobbar på ett visst företag (ullmax.se)
 
Då kan även jag rycka in och säga (som helt oberoende part) att Ullmax underställ i merinoull och deras kalsonger i syntet är riktigt bra köp. Jag har åkt sikdor (både uppför, utför och på längden), klättrat, bott i tält i över en vecka (har för mig det var 10 dagar) vintertid och burit detta underställ närmast kroppen nästan hela tiden med endast två tvagningar. Befinner mig f.ö. just nu i Riksgränsen bärandes detta underställ som har fungerat mycket bra ännu en dag. Min far bär även samma underställ och är lika nöjd som jag.

UnderArmour har jag inte provat men vet att vissa av deras underställstshirtar ser mycket intressanta och fina ut. Dock tycker jag man ofta ser det på militärsidor och i militärbutiker. Har för mig att Militaryshop (numera Terräng?) har sålt det länge. Prova på militära forum för mer info, ex: lightfighter.net forum.soldf.com osv.

Edit: om man nu jobbar för ett företag som är intressant i sammanhanget så bör man självklart påpeka det.
[Ändrat av langby 2007-04-02 kl 17:05]
 
Re: Conspiracy.com

Mrkarl; sa:
finns en viss antydan till att denna Helleberg kanske jobbar på ett visst företag (ullmax.se)

Ja, det är ju jag som betalar deras löner på ullmax.se
DVS: En nöjd kund!

I övrigt så har jag ingen kontakt med ullmax, ledsen alltså. Skulle jag kunna skulle jag gå in och lägga lite klåpord i mitt tidigare inlägg, för såhär kan det ju inte vara!

Edit: Jag jobbar för övrigt på bäcklunds järn och bygg, en fristående järnaffär utan koppling till nån av kedjorna, 2 anställda + jag som jobbar extra.
Kom ihåg det om jag nånsin snackar om spik skruv verktyg trall eller färg!
[Ändrat av lleberg 2007-04-02 kl 17:59]
 
Re: Conspiracy.com

Mrkarl; sa:
finns en viss antydan till att denna Helleberg kanske jobbar på ett visst företag (ullmax.se)

Var jobbar du själv?

Idag postar du ditt första inlägg och det handlar om Under Armour. Den helt nyregistrerade MK78 fyller på med hur bra han tycker samma märke är. Men inte nog med det.

En dryg timma före ditt inlägg som startade den här tråden startas det på http://www.puls.se också en tråd om Under Armour! Av en helt nyregistrerad medlem. Även där postar ytterligare en helt nyregistrerad medlem i tråden och ger en länk till en webbsida.

Och däremellan startas (av dig?) på http://happymtb.org en tråd om samma underställ! Och en nyregistrerad användare lovordar detta för de flesta okända märke.

Slump?

/Klas
 
Re: Re: Conspiracy.com

kfn; sa:
Mrkarl; sa:
finns en viss antydan till att denna Helleberg kanske jobbar på ett visst företag (ullmax.se)

Var jobbar du själv?

Idag postar du ditt första inlägg och det handlar om Under Armour. Den helt nyregistrerade MK78 fyller på med hur bra han tycker samma märke är. Men inte nog med det.

En dryg timma före ditt inlägg som startade den här tråden startas det på http://www.puls.se också en tråd om Under Armour! Av en helt nyregistrerad medlem. Även där postar ytterligare en helt nyregistrerad medlem i tråden och ger en länk till en webbsida.

Och däremellan startas (av dig?) på http://happymtb.org en tråd om samma underställ! Och en nyregistrerad användare lovordar detta för de flesta okända märke.

Slump?

/Klas

Ja tyckte det var konstigt att samma ämne var uppe och på happy, jag gav samma svar i båda iaf!

Intrigen tätnar!
 

avslutad210712

Gäst
Använder ullmax underställ i alla versioner dvs syntet, merinoull och ullfrotte och är helt nöjd med dem. Under vinterhalvåret använder jag någon av ullvarianterna dagligdags och det är andra vintern så slitstyrkan tycker jag inte att man kan klaga på.

Däremot är jag inte riktigt nöjd med slitstyrkan i deras helårssocka som jag tycker nöttes hål på lite för fort. Reserverar mig dock lite angående materialet för en koll på deras sida säger att det är 80% merinoull i dem nu och jag har för mig att det var högre halt när jag köpte dem. Fast minnet kan svika en gammal man.

Och nej jag är inte anställd hos ullmax eller ledare/aktiv i någon av de föreningar som säljer ullmax så mina ekonomiska intressen ligger enbart i att jag får köpa bra grejor till ett hyfsat pris.
 
Under Armour i Liberia

Vi, eller rättare sagt en hel del av oss soldater som tjänstgjorde i Liberia, där man som bekant svettas en hel del :)! använde Under Armour tröjor och dom var 1000gånger bättre än tröjorna vi hade från Lowe Alpine och allt försvarsmakten hade att komma med.

Köpte dom på militaryshop..vill minnas att dom var ganska så dyra...

//A
 
Re: Re: Conspiracy.com

kfn; sa:
Mrkarl; sa:
finns en viss antydan till att denna Helleberg kanske jobbar på ett visst företag (ullmax.se)

Var jobbar du själv?

Idag postar du ditt första inlägg och det handlar om Under Armour. Den helt nyregistrerade MK78 fyller på med hur bra han tycker samma märke är. Men inte nog med det.

En dryg timma före ditt inlägg som startade den här tråden startas det på http://www.puls.se också en tråd om Under Armour! Av en helt nyregistrerad medlem. Även där postar ytterligare en helt nyregistrerad medlem i tråden och ger en länk till en webbsida.

Och däremellan startas (av dig?) på http://happymtb.org en tråd om samma underställ! Och en nyregistrerad användare lovordar detta för de flesta okända märke.

Slump?

/Klas

Ha ha klockrent jag tänkte också på det när jag läste MK78.

Killen avslöjar sig själv genom att helt exponera hur han själv tänker och sysslar med.

Vilken tönt.

Hörru, det var förgår 1 april va!

---------

Angående Ullmax så fick jag ett hål i understället efter bara några dagars användning. Kvaliten verkar alltså inte vara så bra. Syntetboxern var bra dock som sagt tidigare. Har på mig dem nu. :)
[Ändrat av Snubben 2007-04-03 kl 15:36]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
UnderEnTarp Nytt material med silvernanotrådar! Kläder 8
Luluck Dri3 - Nytt från Norröna? Kläder 2
zzeezz "nytt" andas tyg? Kläder 6
HåkanC Nytt tyg blir aldrig blött Kläder 16
greendanger Nytt år, ny fleecetröja! Kläder 12
Staffan Andersson Nytt från KM Kläder 8
belcanto 100% merinoull i underställ? Kläder 45
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Chevalier Varför färre underställ med polokrage? Kläder 10
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Wolfred Underställ Kläder 3
Almasfar Råd om underställ Devold/Woolpower Kläder 8
Koga Signature Thermo-underställ. Kläder 11
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Seebra Underställ, temperatur och fukttransport Kläder 33
skral Underställ för 4700 - nån som är sugen? Kläder 22
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
staffan.rosvall Underställ med lång passform? Kläder 8
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
fotografiskt Riktigt varmt underställ Kläder 16
Urwaldjaeger Woolpower-underställ att sova i Kläder 14
EricG Vilket underställ? - Trött på att vela mer! Kläder 38
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
pelka Merinoull underställ? Kläder 64
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
orjanraberg Underställ i Coolmax? Kläder 2
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
Demogorgon Underställ Kläder 9
filippus Underställ, byxa och ryggsäck Kläder 6
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
AndersOleander Tvätt av underställ i merinoull Kläder 7
fuzzyl underställ sommartid?! Kläder 25
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16
oberg_niklas Underställ i ylle eller delar där av Kläder 30
xtrem Ull underställ inför vintern! Kläder 2
sajberjohan Taigas Underställ Kläder 0
Gotlandrunt Mörkblått underställ med vita ränder Kläder 2
henkepenke86 Var köpa Helly Hansens underställ i Göteborg? Kläder 2
grodanbolle Ullmax underställ, vikt? Kläder 43
sverigeturist underställ - tips från tyskland - nya utveckling Kläder 5
zvalan Underställ i siden/ull kombination? Kläder 12
glanne Klättermusens ull-underställ Kläder 1
Egel Devold underställ Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.