Armstrong dopad?

Översättningen blev väl sådär, men om jag förstod rätt så ska han ha testat positivt på 6 etapper -99...
Och det kommer fram nu?
Nu får de ge sig va?
 
Svulsten finns i Sverige också

öringen; sa:
Mezzner; sa:
Fast utom svenskarna väl??!

Nä, varför skulle vi vara hederligare än andra?

Linda Haglund, Ricki Bruch Ludmilla Engqvist. Har väl antingen erkänt eller överbevisats om intag av anabola steroider. I Rickis fall kring 1970 kanske det inte var otillåtet. Sannolikt finns också ett mörkertal och om det är större eller mindre i Sverige än i andra länder vet jag inget om.

Epo och bloddoping var svårt att kontrollera åtminstone tidigare.

Men attityden till dopning i Sverige verkar mindre tillåtande än i vissa andra länder.

Ett omfattande missbruk har åtminstone tidigare förekommit på gym och i skumma kretsar.

Thure
[Ändrat av thureb 2005-08-23 kl 15:02]
 
öringen; sa:
Mezzner; sa:
Fast utom svenskarna väl??!

Nä, varför skulle vi vara hederligare än andra?

Därför det har visats genom historien. Vi har väldigt få dopingfall till skillnad från många andra länder. Å Ludmilla är faan inte svensk. Det är ingen slump att hon kommer från en östtstat.

Jag fattar inte att Armstrong kan leva med sig själv. Jävla idiot. Han och dopingMügel kan ju bli polare.

Fungerar systemet så bör han förlora två segrar och tvingas cykla touren naken. L´Equipe har garanterat på fötterna om de går ut med något sånt här. Det här verkar inte vara någon spekulation.

Hoppas han förlorar alla sponsoravtal som med Trek och dylikt.
 
crazy; sa:
Jag fattar inte att Armstrong kan leva med sig själv. Jävla idiot. Han och dopingMügel kan ju bli polare.

Fungerar systemet så bör han förlora två segrar och tvingas cykla touren naken.
För det första så föreskriver UCI inte några sådana bestraffningar som att cykla utan kläder.
För det andra det finns oklarheter i påståendet om att man funnit epo i Armstrong dopingprov från -99.
För det tredje torde även för honom gälla att han är oskyldig tills motsatsen bevisats.

Återstår att se om L'Equipes källor stämmer, om det blir rättegång, om han blir fälld, om UCI vidtar åtgärder. Tills dess kan vi ju roa oss med att skriva intelligenta foruminlägg....

/Håkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Lance Armstrong through a physiological lens Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.